Infraestructures i serveis

Carreteres reobre la C-25z a Vilobí, gairebé cinc anys després

Carreteres ha reobert aquest migdia a la circulació el ramal de la C-25z per enllaçar directament amb el giratori de la N-156 cap a l’aeroport de Vilobí. El tram, d’uns 3 quilòmetres de longitud, havia format part del traçat original de l’Eix Transversal, entre Campllong i la calçada de doble sentit cap a Santa Coloma de Farners, però arran del desdoblament total de la via, que va entrar en servei al 2013, va perdre bona part del trànsit amb la connexió directa de l’autovia cap als nous enllaços amb l’A-2, en sentit Girona o cap a Barcelona.

Al març de 2019, però, el branc va quedar tallat temporalment per dur-hi a terme unes tasques que aleshores es va anunciar que s’allargarien uns tres mesos, sobretot per reparar un voladís trencat sobre el pont que travessa l’AP-7 a més d’altres millores en les juntes de dilatació dels dos viaductes o el ferm. Però el tall es va allargar sine die, durant la pandèmia i més enllà. Quatre anys i nou mesos.

L’obra, segons explica l’alcalde de Vilobí, Lluís Salvi, s’ha allargat perquè havien detectat deficiències en l’altre pont superior que salva per sobre la mateixa C-25 sortint-ne en sentit Girona. Però des dels municipis directament afectats, sobretot Vilobí, però també Riudellots o Campllong, els consistoris havien reivindicat la reobertura perquè implicava una via d’accés més directa –també des de l’Eix Transversal cap a l’aeroport– i estalviava el pas de vehicles pesants pel nucli de Vilobí.

L’exalcaldessa del municipi, Cristina Mundet, admet que els problemes de trànsit s’havien pal·liat en bona part des que es van aixecar els peatges de l’AP-7. I Salvi veu bé que es reobri, tot i que creu que tants anys després els conductors ja s’han acostumat a les alternatives: “L’aprofitarem, però ja veurem quin nivell d’ús té”, explica. Segons l’alcalde, una altra de les opcions que el Departament de Territori havia explorat era la reversió o retorn dels terrenys als propietaris expropiats quan es va construir el tram, als anys 90 del segle passat, però el pas de la infraestructura en talús dificultava la connexió entre els conreus de banda i banda.

Un milió d’inversió

Per reobrir el branc, a més de les intervencions en els dos ponts, s’ha posat al dia la capa de ferm els elements de drenatge o les barreres de seguretat, a més de renovar la senyalització vertical i el pintat de marques horitzontals. Els treballs han suposat una inversió d’un milió d’euros, segons fonts del Departament de Territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Alella fa una crida a participar del consell agrari municipal

alella
LLENGUA

Els drets lingüístics centren la Jornada Lluís M. de Puig

GIRONA
societat

Els joves de La Causa justifiquen l’ocupació i estenen la mà als Castellers

sant cugat del vallès
administracions

Mataró destinarà 20,5 milions a millorar equipaments i comprar habitatge

mataró
urbanisme

El nou carril bici d’Igualada rep un premi de mobilitat

IGUALADA
societat

Finançament a quatre bandes pel nou centre per a l’Associació Alzheimer de Tàrrega

tàrrega
tradicions

Publicat el videoclip de la festa major de Lleida

LLEIDA
MEDI AMBIENT

Parasiten figueres de moro per eradicar-les del Cap de Creus

EL PORT DE LA SELVA
urbanisme

Inicien l’asfaltatge de la rambla Catalunya de Barcelona

Barcelona