Infraestructures i serveis

infraestructures

Primer pas per a la transformació urbana de l’antiga N-II al seu pas per Figueres

El Ministeri de Transports ha aprovat l’ordre d’estudi del projecte de transformació urbana de l’antiga N-II i un tram de l’N-260 al seu pas per Figueres, segons informa l’ACN. L’actuació ha de permetre “humanitzar” la via –que discorre en trama urbans– en tot el terme municipal, i s’estima que el pressupost de licitació inicial serà d’uns 5,5 milions d’euros. L’encàrrec del projecte és el pas previ a l’inici de les obres, que culminaran amb el llargament reivindicat traspàs de la titularitat a l’Ajuntament. La intervenció inclourà una reordenació urbana, noves voreres, passos de vianants, carrils bici, renovació de l’enllumenat i mobiliari urbà, entre d’altres.

Fa anys que la ciutat de Figueres reclama la titularitat de la via que discorre pel seu terme municipals. Especialment, en el tram més urbà i que acumula una gran quantitat de trànsit: l’avinguda Salvador Dalí. A mitjans del 2022, l’anterior equip de govern va encarregar en un estudi on es van quantificar en 8,2 milions d’euros les actuacions necessàries a la via abans de fer el traspàs i en 1,4 més, la millora del ferm de l’N-260 que enllaça des de l’avinguda Dalí amb Vilafant. En total, uns 9,6 milions d’euros. A principis de l’any passat, el secretari General d’Infraestructures, Xavier Flores, va anunciar que l’estat assumiria aquestes millores abans de cedir la propietat i que es faria un projecte on es contemplessin les actuacions necessàries.

L’Ajuntament va aprovar una setmanes després demanar al Ministeri de Transports la cessió com a pas previ a per fer el conveni.Ara, el Ministeri ha engegat la maquinària per encarregar el projecte de construcció. Segons l’ordre ministerial, l’actuació –que tindrà en compte la memòria aprovada per l’Ajuntament– preveu una “humanització” de la via amb una reordenació de la secció transversal, voreres, passos de vianants, carrils bici, arbrat, enllumenat i mobiliari urbà, a més dels treballs previs, demolicions i la senyalització.

En declaracions a l’ACN, l’alcalde de Figueres, Jordi Masquef, valora positivament la notícia i diu que la “humanització” d’aquesta via serà una inversió que “millorarà la qualitat urbana del principal eix viari de la ciutat, que es convertirà en un gran bulevard, més pacificat i més verd”.

Per la seva banda, el comissionat per a la Transformació Ferroviària de Figueres i exalcalde, Joan Armangué, diu que l’actuació permetrà “trencar la barrera que significa l’antiga carretera nacional en l’imaginari col·lectiu, apropant el sector de ponent i la futura estació intermodal amb el centre de la ciutat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Retards de més de mitja hora a la R11 per una avaria entre Girona i Sant Miquel de Fluvià

girona
salut

L’Hospital de Mataró canvia els uniformes quirúrgics per uns més sostenibles

mataró

Les fires del 1 de Maig omplen de gent els carrers de Figueres malgrat l'amenaça de pluja

figueres

El TSJC reconeix la bulímia com una malaltia incapacitant

girona
urbanisme

Alella tira endavant el projecte per urbanitzar la Serreta i El Pla

alella
mobilitat

Mataró comença a multar els cotxes que se saltin les restriccions a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia