Infraestructures i serveis

Platja d’Aro vol preus més ajustats del bus interurbà, sense peatges

El govern local assumeix la petició de SOM, a l’oposició, i demana a altres municipis fer pinya davant la Generalitat

El grup de SOM, a l’oposició a l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, va plantejar al final de l’últim ple municipal que el municipi treballi per rebaixar la tarifa del bus interurbà que uneix la població amb Barcelona i l’aeroport del Prat, de 16,25 euros per trajecte. El portaveu del grup, Adrià Tauler, argumentava que, un cop suprimits els peatges de l’AP-7 i la C-33, “fa que sigui més econòmic el desplaçament en vehicle privat que en transport públic” i que, amb la gratuïtat de les autopistes, els costos alliberats del peatge podrien repercutir en la butxaca dels usuaris. L’alcalde, Maurici Jiménez, es va comprometre a elevar-ho a la Generalitat, i ja ha iniciat contactes amb altres poblacions de la comarca i amb l’Escala, ja a l’Alt Empordà.

Jiménez recorda, però, que les tarifes de transport depenen de la Comissió de Preus de Catalunya, un òrgan adscrit al Departament de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat. Per això, ahir l’alcalde avançava que s’ha posat “en contacte amb els ajuntaments de Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d’Aro, però també amb d’altres”, per “coordinar una resposta conjunta de tots els municipis de la ruta”, que també passa per Palamós, Palafrugell o Torroella, entre altres poblacions, i acaba a l’Escala.

La reivindicació dels consistoris, però, corre el risc d’acabar aigualida per l’encariment dels combustibles, ara mateix en màxims històrics, que pot servir a Sarfa com a contrapès dels 10,48 euros que des de l’1 de setembre s’estalvien per trajecte un cop suprimits els peatges viaris.

LA XIFRA

16,25
euros
costa el bitllet entre Barcelona i Platja d’Aro, també un cop eliminats els 10,48 euros de peatges.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús

Estratègia comercial pionera
PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera