Infraestructures i serveis

MOBILITAT

TRANSPORT PÚBLIC

Un tren de FGC cada 5 minuts des del Vallès

En hora punta hi haurà trens cada 2,5 minuts de Sant Cugat fins a plaça Catalunya

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) estrenarà el 9 de desembre la capacitat màxima de les línies de Sabadell i Terrassa amb un tren cada cinc minuts en hora punta (de 7.30 a 9.30 h) a totes les estacions entre les dues capitals vallesanes i la bifurcació de Sant Cugat i un comboi cada dos minuts i mig en totes les estacions entre la bifurcació de Sant Cugat i plaça de Catalunya.

En l’hora punta es doblen els trens que van o surten de Sabadell i Terrassa –es passa de 6 a 12 per hora–, mentre que aquest augment de freqüència suposa passar de 22 a 24 trens per hora de Sant Cugat a Barcelona. Durant la resta del dia, hi haurà un tren cada 10 minuts a Terrassa i Sabadell, de manera que entre plaça de Catalunya i Sant Cugat en passarà un cada cinc minuts.

És la configuració de la xarxa més semblant a un servei de metro i que ha estat possible per la compra de 15 nous combois, l’allargament de les vies i les andanes 1 i 2 i el sistema d’entrada automàtica a plaça Catalunya, però també la instal·lació de subestacions elèctriques a Bellaterra i Rubí que permeten separar el subministrament de la línia del dels tallers ferroviaris de Rubí –les reformes a la xarxa han costat 22 milions i la compra el 2018 dels trens nous, 99,5. Aquesta configuració de trens que paren a totes les estacions amb la mateixa freqüència de pas obliga a eliminar els serveis semidirectes que fins ara s’oferien a Sant Cugat (S5), Universitat Autònoma (S6) i Rubí (S7). Tot i la supressió dels semidirectes, aquestes tres destinacions també guanyen més freqüència de pas. Creix en un 37% el nombre de places de la línia del Vallès i es passa d’una capacitat anual de 80 a 110 milions de viatges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’Ajuntament de Mataró ha d’indemnitzar amb 49.000 euros una extreballadora

mataró
URBENISME

Roquetes vol quedar exclosa de la zona inundable per poder construir

BARCELONA

Denuncien una “sobreocupació crònica” del centre d’acollida de la Misericòrdia

girona
AGRICULTURA

Els regants del Llobregat seran compensats per les llavors que no puguin plantar

BARCELONA
SERVEIS

Afectades l’R2 sud, R14 i R15 per un tren avariat entre Garraf i Sitges

sitges
llengua

Els centres sanitaris hauran d’atendre els usuaris en la llengua que triïn

barcelona
SOCIETAT

El Palau de Congressos torna a acollir ExpOtaku Tarragona

TARRAGONA
INFRAESTRUCTURES

Adjudicada la tercera fase de la via per a ciclistes i vianants entre Reus i Cambrils

REUS
MEDI AMBIENT

Veïns de Camarles qüestionen els riscos de la planta de biogàs

CAMARLES