Societat

Infraestructures

Foment renova Atocha amb la Sagrera a mig fer

Fa deu anys de l’entrada en funcionament de l’AVE entre Madrid i Barcelona

Renfe llança una superoferta d’aniversari

Dia de bones notícies per a Madrid en el dia que es complia el desè aniversari de l’entrada en funcionament de la connexió. El responsable de Foment. Íñigo de la Serna, va anunciar ahir que el seu ministeri engegarà “properament” el procés per construir “un nou Atocha” –estació central de la capital de l’Estat– que dissenyarà l’arquitecte Rafel Moneo, i va reconèixer que s’havien iniciat converses per estudiar portar l’alta velocitat ferroviària a l’aeroport de Barajas.

De la Serna va fer aquest anunci a bord d’un tren AVE en el trajecte entre Madrid i Barcelona el dia que es complien els deu anys de l’entrada en funcionament de la connexió d’alta velocitat entre les dues ciutats, una línia que no disposa encara d’una estació central a Barcelona, ja que a la Sagrera tot just s’han reprès les obres després d’anys d’estar paralitzades per un escàndol de corrupció d’alts càrrecs d’Adif.

Sobre l’estació de la Sagrera, De la Serna va tornar a dir que el mes de març està previst que es reprenguin les obres dels accessos i que el projecte de l’estació de Sant Andreu Comtal encara trigarà a arrencar, perquè s’haurà de tornar a licitar.

La data de finalització de la gran estació de la Sagrera és encara un misteri, però ahir el ministre va donar una dada que pot situar aquest horitzó en el 2026. De la Serna va dir que l’AVE que funcionarà de llançadora entre la futura estació de l’aeroport de Girona i Barcelona tindrà el seu origen a l’estació de la Sagrera i que aquest servei funcionarà a partir del 2026.

Al marge de les obres, i per celebrar l’aniversari dels deu anys de la línia Madrid-Barcelona, Renfe posarà a la venda diumenge 25.000 bitllets d’AVE al preu de 25 euros.

LA XIFRA

25.000
bitllets d’AVE a 25 euros, sortiran a la venda el 25 de febrer per celebrar els deu anys de l’AVE a Barcelona.

El futur, un tren amb nom de dona i a baix cost

Es dirà EVA però és un tren, un tren de baix cost. El ministre Íñigo de la Serna va tornar a parlar ahir del projecte de posar en un funcionament un nou servei d’alta velocitat entre Madrid i el Prat de Llobregat com a primer pas del posicionament de la companyia Renfe en el nou panorama de liberalització del transport ferroviari que haurà d’adoptar l’Estat espanyol a partir de finals del 2020.

L’EVA s’inspira en el model de les companyies aèries de baix cost, que han anat suprimint prestacions per poder abaratir costos i oferir un bitllet més econòmic a l’usuari. En aquest sentit, De la Serna va explicar que seran trens amb menys tripulació, i això s’aconseguirà eliminant el servei de cafeteria i també el servei d’atenció a bord que ofereixen avui els AVE. Si els EVA Madrid-Barcelona funcionen bé s’estendran a altres línies de l’Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.