Educació

Palamós descongestionarà l’IES amb la nova escola

La posada en marxa el curs 2020/21 de l’institut escola, que se situarà a l’antic edifici de l’escola Vila-romà, obre moltes possibilitats formatives que poden representar més cicles per a l’IES

L’institut escola, que es posarà en marxa a Palamós el curs vinent amb el primer d’ESO, i que durant els pròxims cursos s’anirà implementant progressivament fins a complementar la totalitat del cicle, és rebut per l’Ajuntament de Palamós com una oportunitat. Aquest centre, en part, permetrà redefinir el mapa de l’educació pública a la població. L’alcalde de Palamós, Lluís Puig, i la regidora d’Ensenyament, Laura Lafarga, consideren vital l’entrada en funcionament d’aquest nou centre.

L’Ajuntament de Palamós feia anys que demanava a la Generalitat poder disposar d’una institut escola. Segons explica Laura Lafarga, una de les condicions era que aquest no es podia fer amb barracons: “Disposar d’un edifici al centre Vila-romà va ser una oportunitat.” Ajuntament i Generalitat valoraran en aquest període inicial d’implementació les necessitats estructurals que pugui requerir l’institut escola, un cop estiguin desplegats tots els cursos, per concretar si es pot compaginar adequadament i en el mateix edifici l’activitat d’institut escola amb el d’aula d’aprenentatge.

Aquest estudi determinarà si és possible la convivència dels dos serveis o bé si cal la construcció d’un nou edifici i dins el mateix àmbit, on hi hagi en exclusiva l’institut escola o aquesta aula.

Amb la creació del nou institut escola, Palamós diversificarà l’oferta de centres públics que ofereixen al municipi el cicle de secundària, en un moment en el qual l’institut de Palamós se situa als seus límits d’ocupació.

Un nou paradigma

Els instituts escola són un nou paradigma organitzatiu en l’escola pública a través del qual es vol impulsar la transformació educativa a Catalunya.

Aquest model dona resposta a un dels punts rellevants del sistema educatiu: la necessitat de continuïtat i coherència educativa entre l’educació infantil i primària i l’educació secundària obligatòria amb l’objectiu d’assolir l’èxit educatiu de tot l’alumnat i combatre la segregació escolar. Aquest model permet, en primer lloc, graduar l’estructura dels equips docents en funció del nivell d’autonomia de l’alumnat, atès que el canvi de primària a secundària podria implicar una dispersió dels seus referents educatius, fet que dificultaria l’orientació i l’educació personalitzada.

En segon lloc, facilita treballar el currículum per àmbits i superar així el model curricular atomitzat per matèries. A més, s’afavoreix una atenció personalitzada i integral, tot reduint el nombre de professors referents dels alumnes. I, finalment, permet disposar d’un únic claustre de professors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Gremi de Restauració demana la supressió del certificat covid a l’hostaleria

BARCELONA

La Comissió de Salut Pública recomana esperar cinc mesos per posar-se la dosi de reforç en cas d’haver tingut la covid

MADRID

El govern situa la reobertura de l’oci nocturn en les properes setmanes

Barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Es manté el sol

Barcelona

USTEC insisteix que cada dia queden més baixes sense cobrir als centres

Barcelona

Els ministres europeus acorden que el passaport covid sigui “suficient” per viatjar per la UE

BRUSSEL·LES

Partits i entitats proposen una llei per acabar amb el sensellarisme a Catalunya en cinc anys

BARCELONA

‘Las leyes de la frontera, ‘El ventre del mar’ i ‘Libertad’ favorites als Premis Gaudí

BARCELONA

Estrasburg és conscient de la “importància” del cas català

BRUSSEL·LES