Educació

El govern espanyol aprova l’avantprojecte de llei de Formació Professional

Celaá destaca que el text estableix un “nou ordenament” de l’FP “molt més flexible”: “Suposa un salt radical”

El govern espanyol ha aprovat l’avantprojecte de llei de Formació Professional (FP). El text estableix que tota l’FP tingui caràcter dual, és a dir, que combini la formació en el centre educatiu amb pràctiques a centres de treball. També fixa un sistema “únic” per acabar amb els dos subsistemes actuals, el laboral per a treballadors i desocupats i el formatiu, de continuació de l’etapa educativa. La llei planteja crear passarel·les entre l’FP i la universitat, crea un registre estatal d’FP que permet acreditar la vida formativa i estableix un nou model de reconeixement i acreditació de competències. Els itineraris s’estructuraran en cinc graus ascendents d’A a E, que van de microformacions específiques (A) a màsters d’especialització (E).

La ministra d’Educació, Isabel Celaá, ha destacat en roda de premsa aquest dimarts després del Consell de Ministres que el “nou ordenament” de l’FP és “molt més flexible” i “suposa un salt radical” en relació amb el model anterior. Segons Celaá, la base del nou model és la “participació, la coresponsabilitat publicoprivada, l’estreta relació dels centres amb empreses i la connexió de l’oferta amb la realitat laboral”.

Celaá ha remarcat que la llei també preveu la “internacionalització” amb la incorporació d’una llengua estrangera en la formació, la possibilitat d’obtenir titulació vàlida a diversos països o de fer estades a centres de treball d’altres països. Sobre la nova estructuració, la ministra ha assegurat que permet “dissenyar” a cada persona “el seu propi itinerari”.

El nivell D correspon al que es coneix com a grau mitjà i superior. L’E és l’especialització després d’aquests graus. Celaá ha dit que aquesta nova estructura “facilita l’accés a un ventall de formacions” perquè inclou microformacions (nivell A), que poden ser cursos de només 30 hores. La ministra també ha explicat que l’acreditació de formacions es farà amb un “servei permanent, estructural i obert” i que es crearà un nou cos de professors especialistes en sectors singulars.

Celaá ha dit que la llei pretén superar “problemes estructurals” del sistema. La ministra ha dit que són el “desequilibri entre formació i necessitats del mercat laboral”, la “baixa acreditació de competències professionals” de la població activa, “l’escàs temps que s’atribueix a la formació de treballadors” i la “baixa taxa de matriculació d’alumnes en FP”.

La portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha afirmat que aquesta és “una de les lleis més importants de la legislatura”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La proposta de zonificació escolar s’enllestirà el juliol

Terrassa

Detingut un noi de 18 anys per intent d’homicidi per una baralla del març a La Rasa

Terrassa
canvi climàtic

L’Índia tanca les escoles de diversos estats per una onada de calor extrema

barcelona

Llum verd als tràmits per ampliar la comissaria dels Mossos de Sant Martí

Barcelona

El Taulí estrena una unitat d’Urgències de curta estada

Sabadell
medi ambient

Posen xarxes al sobreeixidor de la riera d’Argentona per frenar residus a mar

Mataró
salut

Caldes d’Estrac estrena el nou consultori tancat des de la pandèmia

Caldes d’estrac
Societat

Mor Silvia Reyes, històrica activista del moviment trans

El 67% dels infants becats per la Pere Tarrés són de famílies vulnerables

Tarragona