Infraestructures i serveis

Infraestructures

Desconcert entre usuaris de l’R4 pel tall d’un tram per les obres del corredor mediterrani

Els treballs s’allargaran fins a mitjans d’agost

Renfe ha habilitat un servei alternatiu d’autobusos entre les estacions de Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès

Fins a mitjans d’agost, el servei ferroviari de la línia R4 entre les estacions de Sant Vicenç de Calders, al terme municipal del Vendrell, i de Vilafranca del Penedès s’interromp per les obres del corredor mediterrani. No afectarà caps de setmana ni festius però sí els dies feiners entre les 8 h i les 19 h, i entre les 21:30 h i les 22:30 h. A les vuit del matí d’aquest dilluns, com estava previst, han deixat de circular els trens entre els dos punts. Com a alternativa, Renfe ha habilitat un servei d’autobusos amb parada a totes estacions. Usuaris de la línia, però, s’han queixat de la falta d’informació prèvia de Renfe, com recull l’agència ACN. “Em sembla malament perquè ningú ens havia avisat”, ha assegurat una afectada quan pujava al bus del servei alternatiu. Renfe va donar a conèixer dijous de la setmana passada de les afectacions: “Es va acordar informar a partir de la primera setmana laborable perquè es va concloure que era més eficaç.” Part dels usuaris consultats aquest dilluns han explicat, però, que se n’han assabentat “per casualitat” a través de coneguts o bé quan han arribat a l’estació. “Em sembla horrible que això duri fins l’agost, i tinc dubtes que als busos hi capiguem tots els estudiants que venim fins a Coma-ruga”, ha assegurat la Isabel, una noia de Santa Margarida i els Monjos que utilitza el tren per anar a la universitat.

Segons apuntava la companyia la setmana passada, amb les obres que s’inicien ara ADIF adequarà la configuració de l’esquema de vies a l’Arboç, de manera que les vies generals quedaran emplaçades a l’exterior, habilitant una via d’apartat de 750 metres de longitud útil i també dotada d’ample mixt a la part central. En aquesta mateixa estació es construirà un nou pas inferior i dues noves andanes. També s’hi habilitarà l’accés en ample mixt a una indústria propera. Altres operacions consistiran en l’adequació de la línia aèria de contacte, la instal·lació de nous aparells de via aptes per als dos amples -internacional i ibèric- i l’adaptació dels sistemes de gestió de trànsit i d’equipaments de control de comandament, senyalització i instal·lacions. Els treballs estan cofinançades pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF).

Malgrat les queixes de bona part dels afectats, també hi ha hagut usuaris que han destacat que s’hagi posat en marxa un dispositiu d’autobusos millora la freqüència de pas que habitualment tenen els trens de l’R4 entre Sant Vicenç i Vilafranca: cada dia només hi ha un tren per hora i ara disposen d’un bus cada 30 minuts. En aquest sentit, en Daniel ha apuntat aquest matí: “M’afecta bastant perquè cada dia vaig del Vendrell a Vilafranca en tren i ara m’hauré d’organitzar diferent durant set mesos, però em sembla una bona idea que hi hagi una alternativa de bus amb més freqüència”. Alguns usuaris com en Carlos es mostrava escèptic amb el compliment de l’horari del bus tot i que també celebrava l’augment de freqüència. “Avui he preferit venir abans per copsar els horaris”, ha apuntat, mentre ha criticat que es va assabentar del tall ahir al vespre, quan el va avisar un treballador de l’estació que coneix de fa anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.