Societat

L’Ajuntament de Girona descarta tallar el trànsit davant de l’escola Àgora

La regidora de Mobilitat argumenta que afectaria el bus i que no hi ha consens veïnal

Diu que està parlant amb tots els centres i que s’estudia cas per cas

L’Ajuntament de Girona descarta tallar el trànsit davant de l’escola Àgora de Sant Narcís com demana l’AFA del centre, que fa mesos que participa en la campanya Revolta escolar i va incidir encara més en la reivindicació després de l’atropellament d’una nena de P4 al maig. La regidora de Mobilitat, Marta Sureda, explica que tant la supressió total del trànsit com la possibilitat de fer talls a les hores d’entrada i sortida (com es fa en escoles com ara l’Annexa, la Cassià Costal, la Marta Mata i la Balandrau) es van descartar en una reunió que hi va haver la setmana passada, en què van participar membres del consistori, de l’AFA, de la direcció del centre, de l’associació de veïns i de Mifas. Sureda, que admet que l’AFA va insistir que mantindran la reivindicació, argumenta la decisió sobretot en el fet que afectaria el bus, que hauria de canviar de trajecte i no passar per zones cèntriques del barri, i també en el fet que no hi ha consens veïnal. La regidora recorda, a més, que aquest estiu s’ampliarà la vorera, consolidant l’actuació provisional amb new jerseys d’aquest curs. L’obra, diu, està a punt d’adjudicar-se. També es preveu fer el mateix a l’escola Migdia.

Altres escoles

L’Àgora va obrir la campanya Revolta escolar a Girona, en què ara ja participen set escoles més (Balandrau, Montfalgars, Montjuïc, Pericot, Annexa, Bruguera i El Bosc de la Pabordia). Les vuit van presentar dilluns un manifest en què reclamen la pacificació del trànsit a l’entorn dels centres, més camins escolars i la potenciació del transport públic i la bicicleta.

Sobre aquestes peticions, Sureda assenyala que s’estudia cada centre cas per cas. Per exemple, explica que a El Bosc de la Pabordia s’està estudiant la petició que només es pugui aparcar en una banda del carrer i a l’escola Montjuïc s’ha decidit protegir la vorera amb tanques i habilitar espais per aparcar i marxar de pressa; una actuació que previsiblement es farà ja de cara al 2022.

Sureda, a més, destaca que està fent una roda de trucades amb les direccions (o els coordinadors de mobilitat) de totes les escoles i instituts de la ciutat per saber les seves necessitats, després de les mesures empreses a les entrades aquest any. “La idea és que les actuacions d’urgència que es van fer l’any passat, si funcionen, es consolidin ampliant voreres i traient els new jerseys del mig, i que les peticions que facin les escoles siguin consensuades amb els veïns i tinguin en compte el transport públic”, conclou Sureda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

POLICIAL

Interior tria el comissari en cap, Eduard Sallent, com a major dels Mossos

barcelona
judicial

Arxivada la causa contra els mossos per la pèrdua d’un ull per projectil durant les protestes per Hasél

barcelona
educació

L’escola La Farga, l’Associació Educativa Vall del Terri, Anna Juàrez i Josep Callís reben els Premis Mestres 68

girona
SOCIETAT

Un nen discapacitat espera des del setembre transport sanitari per anar a escola

BARCELONA
església

L’arquebisbat augmenta la pressió pel desallotjament de l’Esperit Sant

barcelona
medi ambient

L’alcaldessa de Gisclareny, nova directora del Parc Natural del Cadí-Moixeró

GISCLARENY
EDUCACIÓ

Malgrat insisteix a ubicar la segona llar d’infants municipal a l’escola Marià Cubí

MALGRAT DE MAR
urbanisme

Els veïns de la Sagrada Família fan reobrir el debat urbanístic

Barcelona
SERVEIS

Dilluns comencen les obres de la nova estació d’autobusos de Lleida

LLEIDa