Societat

Pla per reduir el nombre de víctimes de trànsit del 15%

El govern treballa per rebaixar el nombre de morts en accidents fins al 2023

El nou pla de seguretat viària (PSV) 2021-2023, que es va presentar ahir, es marca una reducció del 15% de les víctimes mortals durant el trienni i concreta les accions que s’han de dur a terme per aconseguir-ho amb l’horitzó d’arribar al 2050 sense morts a les carreteres. Es tracta de mesures incloses al Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible 2021-2030, aprovat pel govern al gener, que aborda de manera transversal i per primera vegada la mobilitat segura, sostenible, saludable i intel·ligent, a més a més de la seguretat viària.

El pla s’estructura en sis eixos estratègics que preveuen, entre d’altres, la necessitat de repensar l’espai públic, adaptar les polítiques de seguretat viària, crear estratègies sensibilitzadores i desenvolupar espais de cooperació entre els diferents sectors implicats en la mobilitzat intel·ligent. Aquests eixos es despleguen en 193 accions i enguany hi ha programades 695 activitats per promoure la mobilitat segura i sostenible i reduir els sinistres viaris amb víctimes.

El PSV 2021-2023 preveu que el Servei Català de Trànsit sigui l’autoritat de la mobilitat segura i sostenible a Catalunya i assumeixi competències exclusives en la gestió del trànsit i la seguretat viària en aspectes com ara la gestió i la realització de les proves reglamentàries d’obtenció del permís de conduir i la seva expedició, revisió i anul·lació . També incorpora accions com ara la necessitat de protocols i procediments vinculats a l’atenció psicològica de l’entorn de les víctimes mortals i greus de sinistres, o bé la col·laboració assistencial de víctimes ferides molt greus en el retorn a la seva activitat. “Cal acompanyar les víctimes i fer-ne un seguiment perquè els accidents de trànsit fan estralls en els entorns familiars”, va destacar ahir el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, durant la presentació del pla. En l’àmbit municipal es preveu la creació d’un consell de viles, pobles i ciutats per intercanviar bones pràctiques en mobilitat urbana i és previst promoure una línia d’ajuts i subvencions als ens locals perquè puguin fer realitat les zones 30 i la pacificació del trànsit. Enguany ja hi ha hagut 75 víctimes mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Polèmica pels greus aldarulls del macrobotellot

barcelona
SERGI SALADIÉ
GEÒGRAF I EXDIPUTAT DE LA CUP

“La carrera nuclear és veure qui tanca primer i perd menys”

vandellòs

El Correllengua torna a Girona quinze anys després

girona

El senglar s’acostuma a anar a Banyoles

BANYOLES

Més de 300 persones en un acte unitari a Roses contra el parc eòlic marí

Roses

Reforç de Mossos i Urbana per evitar una nova nit de vandalisme a Barcelona

barcelona
Societat

Convivència única

barcelona

Més pisos on s’exerceix la prostitució a l’Alt Empordà

Figueres

Indignació pels botellots a la Devesa de Girona

Girona