Societat

Protecció Civil trasllada al Ministeri de l’Interior les “mancances greus” del sistema d’enviament massiu d’alertes

Els responsables de Protecció Civil han traslladat als seus homòlegs del Ministeri de l’Interior les “mancances greus” que han detectat al sistema d’enviament massiu d’alertes als telèfons de la ciutadania. Segons informa l’ACN, L’organisme depenent del Departament d’Interior ha pres aquesta decisió després de comprovar que en la prova que s’ha fet aquest dijous al Camp de Tarragona, els usuaris d’una de les tres grans companyies telefòniques afirmen en un 90,7% haver rebut el missatge, mentre que en el cas dels de les altres dues els percentatges baixen al 7,6% i al 6,8%, és a dir, percentatges de fracàs superiors al 90%. Protecció Civil ha acompanyat la prova d’una enquesta posterior als usuaris. Aquesta nit havia recopilat les dades de 5.000 entrevistes.

Des de Protecció Civil s’explica que amb les dades recollides fins ara, que encara són provisionals, es pot deduir que hi ha hagut mancances “greus” en la recepció del missatge “un cop l’enviament s’ha fet correctament des de la sala CECAT”. L’ens ja ha traslladat la situació al Ministeri de l’Interior, creador i propietari de l’eina, “per tal de buscar-hi una solució”. A banda, la Generalitat recorda que “l’Estat és el competent per regular el mercat de les telecomunicacions”.

Catalunya és l’únic territori de l’Estat que ha decidit fer proves massives per poder provar l’eina. També ha creat una enquesta per saber si les proves funcionen correctament i per tenir més informació en cas d’errades, com ha estat el cas.

Per exemple s’ha detectat un “gran decalatge” en funció de la companyia telefònica. Els resultats provisionals indiquen que hi ha una companyia telefònica -de la qual Protecció Civil no en facilita el nom- els clients de la qual manifesten que en un 90,7% dels casos han rebut l’alerta. En el cas de dues grans companyies més, en una l’han rebut el 7,6% dels usuaris, i en l’altra el 6,8%. Protecció Civil considera aquesta situació “greument anòmala”. Són diferències “enormes” que en el global mostren que menys de 4 de cada 10 ciutadans que han respost l’enquesta han rebut l’alerta.

Finalment, Protecció Civil considera que aquesta eina, “especialment útil en cas d’accident químic”, ha de poder arribar al conjunt de la ciutadania que disposa de telèfon mòbil, especialment a Tarragona, “on la població està molt sensibilitzada” amb aquest tipus de situacions arran de casos com el de l’empresa IQOXE.

La directora de Protecció Civil, Marta Cassany, ja ha fet trasllat d’aquesta situació a la Dirección General de Protección Civil del Ministeri de l’Interior, creadora i administradora de l’eina d’enviament massiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

enoturisme i gastronomia

Carme Ruscalleda, premi ‘Premi Bite honory award’ per la difusió de la cultura culinària

Barcelona

Som Sostre demana un nou model per atendre els sense llar

girona
urbanisme

La Rambla encara la fase de reforma més complexa pel que fa a mobilitat

Barcelona
turisme

30.000 persones a les jornades de portes obertes del Port de Barcelona

Barcelona
estats units

Augmenten a 15 els morts per tempestes i tornados als EUA

barcelona
societat

El TS estima un recurs de l’Ajuntament de Barcelona contra l’anul·lació de la taxa d’escombraries del 2020

Barcelona
tribunals

El judici per la violació d’Igualada se celebrarà del 17 al 21 de juny

Igualada
sequera

Els embassaments de Ter-Llobregat doblen reserves i superen el 30%

barcelona

Darrera fase per retirar els bloc de formigó de l’antiga Bosser

SABADELL