Societat

societat

El Consell Comarcal del Ripollès es queixa del tall a l’R3: “No és normal ni tolerable”

Denuncia que el servei “no es fiable, eficaç ni eficient” i demana el traspàs a la Generalitat si no hi ha millores

El Consell Comarcal del Ripollès enviarà per carta una queixa a la ministra de Transports i als responsables d’Adif i Renfe pel tall de l’R3 que ha tingut lloc aquest dimarts a causa d’una avaria del subministrament elèctric. Segons recull l’ACN, denuncien que no és un “fet aïllat” per les “avaries recurrents” del servei i que és una realitat que “no és normal ni tolerable” per a un servei “crucial per al desenvolupament” de la comarca. De fet, segons explica la carta, dita línia de tren s’ha guanyat una “mala fama” pels seus retards “pràcticament crònics” i les avaries. Per tots aquests motius, exigeixen millores urgents i, en cas contrari, defensen el traspàs de la gestió i explotació de com a mínim rodalia i mitjana distància a la Generalitat tal com es ve demanant des de fa temps.

El president del Consell Comarcal del Ripollès, Amadeu Rosell, ha donat a conèixer avui la carta on resumeixen perquè creuen que hi ha una “ineficiència de gestió” de l’R3. Les avaries i retards són, “problemes freqüents que afecten la reputació del servei i fins i tot la seguretat dels viatgers. Problemes que també es manifesten en forma de retards pràcticament crònics” que desmotiven els usuaris potencials que acaben apostant per transports molt més contaminants com els busos.

“El repte ecològic i el model de país pel qual treballem des de les administracions implica garantir una oferta de transport públic fiable, eficaç i eficient”, subratllen a la carta. Per a l’ens ripollès, però, l’R3 que uneix Barcelona amb la Tor de Querol “no compleix amb aquests estàndards”.

L’avaria d’avui, un fet “greu”

El Consell Comarcal del Ripollès ha denunciat que l’avaria d’avui, en plena hora punta, ha comportat “grans retards” per als passatgers que no han pogut arribar a les seves destinacions alhora que els serveis alternatius per carretera “s’han activat amb molt decalatge temporal”. Un fet, afegeixen, que els recorda “tristament” a l’avaria del maig passat a Manlleu quan uns passatgers van sortir corrent d’un comboi per un incendi arran d’una avaria entre el pantògraf i la catenària, i “amb el risc que això va suposar per als usuaris que hi havia en aquell moment a l’andana i als cotxes”.

Per això, exigeixen les millores necessàries per aconseguir que sigui un servei “fiable, eficient i eficaç, és a dir, normal”. I en cas que no sigui possible, defensen que es faci efectiu el traspàs integral de gestió i explotació de la xarxa i servei ferroviari de, com a mínim, rodalies i mitjana distància a la Generalitat de Catalunya, tal com aquesta institució reclama des de fa temps. “Volem que el país gestioni el servei de rodalies i estem al costat del Govern per reivindicar-ne la titularitat”, conclou Rosell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SALUT

El CAP de les Borges Blanques farà radiografies, una llarga reivindicació veïnal

barcelona
societat

Acord per apujar els sous als metges d’urgències de l’Hospital de Mataró

Argentona
societat

El Claustre de la UB aprova la moció de suport a Palestina

barcelona
infraestructures

Liciten les obres del vial per accedir al polígon de Gandesa des de la C-43

GANDESA
habitatge

El Govern recorre contra l’Estat per ignorar l’índex català de preus del lloguer

barcelona
MEDI AMBIENT

Els impulsors de la consulta sobre el polígon recorren a la Generalitat

La Bisbal del Penedès
SERVEIS

Aigües de Barcelona aprova 995 milions per assegurar el futur del servei

Barcelona
SERVEIS

290 delictes a les xarxes ferroviàries catalanes en catorze mesos

Barcelona
TORROELLA DE MONTGRÍ I L’ESTARTIT

Redueixen el consum d’aigua un 27 %, a 16 mesos de la municipalització

TORROELLA DE MONTGRÍ