Societat

Berga carrega contra la Generalitat pel retard de la variant

Critica també les entitats que intenten frenar-ho

Tot i que estava previst per a aquest estiu, tot indica que no serà fins l’any 2025 quan començarà la variant que ha de vorejar Olot i ha de desviar el trànsit de les Preses i la Vall d’en Bas. En concret, l’obra fa 25 anys tard, tal i com denuncia l’alcalde de la capital de la Garrotxa, Pep Berga, que ha lamenta els entrebancs que hi ha hagut per desencallar aquesta infraestructura que ha suposat “un malson” per als veïns de la ciutat, en especial pels que viuen a l’Avinguda Sant Jordi, segons informa l’Agència Catalana de Notícies.

Berga, però, també carrega contra els qui intenten aturar el projecte i que s’han manifestat diverses vegades en contra del traçat, que asseguren, “es carrega el territori”. En aquest sentit, l’alcalde lamenta que encara hi ha la possibilitat que aquestes plataformes reticents al projecte el portin al jutjat.

“A Olot mai hi ha hagut cap problema amb el traçat i per on havia de passar. Aquesta és una qüestió que sempre s’ha encallat a les Preses i a la Vall d’en Bas, per això no és pas culpa dels veïns d’Olot”, recrimina Berga.

El batlle ha lamentat la situació que viu la ciutat i assenyala que és “inversemblant” que no hi hagi una carretera o una variant que voregi la ciutat. En aquest sentit, remarca que “això no passa” en cap altra ciutat gran de Catalunya. “És que la Generalitat no té una carretera aquí. No s’entén”, exclama.

A tall d’exemple, Berga ha comparat la capital de la Garrotxa amb la d’Osona, Vic. “Què dirien els ciutadans de Vic si un cop arribessin a la rotonda d’entrada, fessin passar els cotxes que van a Barcelona pel centre de la ciutat i després tornar a agafar la carretera”, es pregunta Berga.

Anys de reclamacions

Els veïns de l’Avinguda Sant Jordi d’Olot s’han organitzat i des de fa anys fan accions per reclamar que es busqui una solució per tal d’evitar que camions carregats passin pel que ells consideren que “no és un vial, sinó un carrer”.

La realitat és que per aquesta zona hi transiten cada dia centenars de cotxes i desenes de camions que passen a tocar de les cases. L’ajuntament hi ha anat fent actuacions com asfaltar periòdicament el ferm, ja que el continu pas de vehicles pesants que van a buscar l’A-26 o els túnels Bracons l’ha malmès.

Berga recorda també que, un cop construïda la nova carretera, servirà per alleugerir el trànsit a la C-152 que creua les Preses i parteix el poble per la meitat. Això també genera importants afectacions viàries al poble, que amb la variant quedaran resoltes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gastronomia catalana, la que ho aprofita tot

Barcelona
Joan (Nani) Mora
Cap de l’oposició d’ERC a Sant Andreu de Llavaneres

“Veiem com tot el que tenia la marca d’ERC s’està aturant”

Sant Andreu de Llavaneres
ADMINISTRACIONS

El Maresme se sent exclòs del pla de barris

MATARÓ
ciència

Asfalt autoregeneratiu i altres avenços tecnològics per a més seguretat a les vies

Tarragona
gastronomia

Cinc restaurants, un menjador escolar i dues escoles de cuina, a l’Slow Food

sant sadurní d’anoia

Un pèsol per col·locar

sant andreu de llavaneres
Societat

Es presentarà una moció al ple per parlar de l’alberg de Badalona

Badalona
ADMINISTRACIONS

L’Ajuntament de Lleida serà part en la causa dels robatoris a l’Horta

LLEIDA
societat

Els càmpings de la Costa Brava, principal allotjament turístic català

roses