Societat

ALP

La Molina i Masella estudien la unió integral en un únic domini

Les estacions d’esquí de La Molina i Masella estudien la possibilitat de fer una unió integral dels dominis més enllà de la unió física i comercial que ja comparteixen sota la marca Alp 2500. Es tracta d’oferir un únic producte que pugui competir amb dominis semblants que ja hi ha a Andorra o al Pirineu francès, creats també a partir de la unió de diverses estacions d’esquí.

Actualment ja és possible esquiar d’un domini a l’altre gràcies a un forfet conjunt i una connexió a través de les pistes compartides a la zona de la Tosa, però tant La Molina com Masella també venen un forfet més econòmic amb accés exclusiu a les seves pistes. “El futur de La Molina i Masella ja no passa per competir l’una contra l’altra, sinó per col·laborar, perquè hem de respondre amb un producte equivalent al d’altres estacions que s’han unit”, assegura Toni Segarra, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), empresa pública propietària de La Molina.

Les dues estacions, situades al municipi d’Alp, han renovat aquesta temporada l’acord de repartiment de la facturació d’Alp 2500, que també recull la voluntat de les dues parts de treballar per la unió integral de les dues estacions. És una proposta ben vista pel Grup Bosch Aymerich, propietari de Masella, per bé que tot just s’ha iniciat la fase de converses a través d’un grup de treball: “No serà possible per a la temporada que ve, però ens hem de marcar la temporada 2025/26 com a objectiu.”

La unió representaria la gestió comuna i la integració dels treballadors i de la maquinària per treballar a les pistes. “Això ens permetrà fer una gestió més eficient i tenir un producte millor. Junt amb la proximitat amb Barcelona, això ens permetrà competir amb dominis semblants”, assenyala Segarra. Entre altres coses, caldrà negociar sota quina forma jurídica funciona aquesta unió: “Pot ser amb un contracte o mitjançant una empresa publicoprivada o una joint venture [empresa conjunta].”

La unió implicaria l’eliminació dels forfets per separat de La Molina i Masella i un nou estudi de repartiment de la facturació. A més, també caldria abordar la millora de les connexions entre les dues estacions: “Les inversions hauran de ser enfocades a millorar les connexions per oferir un producte unificat de veritat.” Tot i que encara s’ha d’estudiar, això podria suposar la construcció de nous remuntadors i pistes, tot i que, segons Segarra, d’entrada no es preveu un creixement del domini, que actualment ofereix 145 km de pistes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

administracions

Mataró destinarà 20,5 milions a millorar equipaments i comprar habitatge

mataró
urbanisme

El nou carril bici d’Igualada rep un premi de mobilitat

IGUALADA
societat

Finançament a quatre bandes pel nou centre per a l’Associació Alzheimer de Tàrrega

tàrrega
tradicions

Publicat el videoclip de la festa major de Lleida

LLEIDA
MEDI AMBIENT

Parasiten figueres de moro per eradicar-les del Cap de Creus

EL PORT DE LA SELVA
urbanisme

Inicien l’asfaltatge de la rambla Catalunya de Barcelona

Barcelona

L’anella ciclista de Mataró, pendent d’un nou full de ruta

Mataró
transports

Retards a tot Rodalies per una avaria, unes obres i més robatori de cable

barcelona
societat

Nova edició del Festival de Murals i Art Rural de Penelles

Penelles