Societat

Un llamp mata un home al cim del Canigó

Un grup d'excursionistes es van trobar al mig d'una tempesta sobtada aquest dimarts a la tarda

Set muntanyencs més van resultar ferits lleument per la descàrrega elèctrica

Un ciutadà britànic, resident a Prada, va morir al cim del Canigó ahir a les dues de la tarda quan un llamp va caure de manera sobtada. Set persones més, totes originàries de la Catalunya Nord, van resultar ferides lleument per la mateixa descàrrega elèctrica. Al moment que el llamp va caure hi havia una vintena de persones al voltant de la creu del cim, on fa tres dies centenars de persones van pujar a dipositar els feixos de llenya amb els quals s'encendrà el foc del Canigó que s'escampa arreu dels Països Catalans.

Els excursionistes que no van ser afectats pel llamp van poder donar l'alerta amb els telèfons portables i van ajudar els ferits a baixar en dos grups, en direcció dels refugis dels Cortalets i Aragó. Els socors van arribar-hi en helicòpter, ja que la tempesta va ser de curta durada, i van constatar la mort de l'home de 51 anys. Els ferits van ser recuperats i conduïts a la clínica de Prada, on es va constatar que havien estat afectats lleument.

Les tempestes al massís del Canigó, a l'inici de l'estiu, poden ser sobtades i violentes. Ahir al matí hi feia un dia ben clar i va ser al moment on els excursionistes acostumen a arribar a la creu entre migdia i dues hores que una tempesta elèctrica va esclatar just a sobre del cim.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu