territori

‘Aloha Mental Arithmetic’ potencia la intel·ligència amb l’àbac

El centre formatiu L’Estudi de Reus imparteix el mètode ‘Aloha Mental Arithmetic’ que desenvolupa la intel·ligència per a nens mitjançant l’àbac japonès

Els jocs cooperatius, la gimnàstica cerebral i l’estimulació de les connexions neuronals són alguns dels mètodes que fa servir el centre formatiu L’Estudi a l’hora d’impartir el programa de desenvolupament personal, mental i cognitiu ‘Aloha Mental Arithmetic’. Aquest va adreçat a nens de 5 a 13 anys amb l’objectiu de potenciar les seves capacitats, qualitats i eines personals. L’Estudi, situat al carrer Doctor Robert, 24, de Reus, compta amb un equip de professionals centrat en el potencial de cada jove i treballen conceptes com la responsabilitat i l’autonomia. També adquireix un paper rellevant el treball de les competències emocionals –com ara l’estrès, l’ansietat i la millora d’autoestima-, les quals resulten útils una vegada apreses a gestionar.

L’any 1993 Lohn Mun Sung va crear el mètode Aloha –un acrònim que vol dir ‘Abacus Learning Of Higher Arithmetic’-, i es fa servir a més de vint països de tot el món com Brasil, Austràlia, Espanya i els Estats Units, entre d’altres. L’instrument principal per practicar aquest programa és l’àbac, considerat el pare de l’ordinador i amb el qual es poden elaborar múltiples operacions matemàtiques amb tan sols pujar i baixar unes peces de fusta. “Elaborem un programa de treball a partir d’un entrenament global i integral dirigit a nens d’entre 5 a 13 anys, on s’estimula la part dreta del cervell: s’exercita de manera mental, però també personal i de cognitiva, ja que acadèmicament es treballa més la part esquerra, més lògica”, ha aclarit la coordinadora de l’Aloha Mental Arithmetic a la zona del Tarragonès i Baix Camp, Ester Farré.

El sistema Aloha va arribar al centre de formació L’Estudi de Reus l’any 2010 i, a banda d’oferir cursos a les seves instal·lacions també es mou per diversos centres educatius de Reus, Riudoms, Salou, Vinyols i els Arcs, l’Hospitalet de l’Infant, Tarragona, les Borges del Camp, Perafort, Alcanar i Ulldecona. “La reacció de la gent al principi era d’absoluta desconeixença, perquè no sabien ni què era ni per a què servia, ara la informació s’està estenent d’una manera gradual entre els pares”, diu Farré.

Soroban, l’àbac japonès

“L’eina que fem servir és un àbac d’origen japonès i la diferència que té del que tots coneixem resideix en la seva disposició de peces en vertical i que és molt més fàcil d’utilitzar”. D’aquesta manera Farré, explica com els nens i joves treballen la psicomotricitat tot posant atenció a l’hora de pujar i baixar les boletes, un moviment que substitueix el comptar amb els dits. De fet, els aprenents de l’àbac poden dur a terme totes les operacions matemàtiques possibles: des de sumes fins a restes, multiplicacions, divisions i arrels quadrades, entre d’altres. “Aprendre a utilitzar l’àbac suposa acabar visualitzant-lo al cap fins que no es necessiti físicament, així es treballa l’àmbit espacial i s’agilitza el càlcul mental, perquè els nens s’imaginen l’àbac i tenen clares quines peces mourien i a quin costat les mourien”, explica Ester Farré.

L’Aloha Mental Arithmetic dóna l’oportunitat d’adquirir un conjunts de beneficis: una millor atenció i concentració en tots els àmbits; una capacitat d’escolta, d’observació i visualització més acurades; orientació i memòria espacials; creativitat; memòria fotogràfica; i, per últim, unes habilitats analítiques i socials que, tal i com esmenta la coordinadora Esther Farré “proporcionen autoconfiança en els nens i joves gràcies a l’agilitat de resolució de problemes i la conseqüent gestió de l’estrès i els nervis”.

Quant a la visibilitat dels beneficis, explica Farré, que és “relativa”, ja que “depèn de cada nen: hi ha uns que els hi costa un any i d’altres que se’ls hi veu en quatre mesos”. “Els pares coincideixen en que els primer resultats que experimenten en els seus fills són la concentració i l’atenció”, continua. Un dels objectius dels programa també és assenyalar que les coses “tenen un principi i un final”, perquè “no es poden dedicar vint minuts a fer una operació, s’han de centrar en el que estan fent”. No obstant això, la coordinadora del programa Aloha també remarca que “l’error treballa com a reforç positiu, ja que equivocar-se ens ajuda a aprendre”.

Darrere d’Aloha, hi ha una ISO que reconeix a Aloha Spain com a apte per impartir aquest programa, on un equip de psicopedagogs i mestres “renoven i milloren contínuament el funcionament de les activitats que es duen a terme”. Farré ha aportat que totes les activitats realitzades han de tenir com a objectiu “el benefici dels nens”: “Els ha d’ajudar, no ha de suposar cap drama per a ells adquirir aquests coneixements i, sobretot no es tracta d’una classe de repàs de matemàtiques”.

Per apuntar-se només cal adreçar-se a un dels centres on s’imparteixi aquest programa mitjançant l’AMPA o bé venir cap al centre L’Estudi de Reus, ubicat al carrer del Doctor Robert, número 24, i fer les corresponents inscripcions i matrícules.

La notícia completa a Reus Digital


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona