La meta és la paciència

Trànsit demana als conductors que busquin horaris o itineraris alternatius per evitar les carreteres afectades pel pas del Tour

El repte del Tour no és nou pel SCT ni pels Mossos d'Esquadra, perquè estan acostumats a organitzar els traçats de la Volta a Catalunya i de la Vuelta. Però sí que té dues complexitats afegides. Una, la durada dels talls, que si a la Volta a Catalunya ronden l'hora i mitja, al Tour s'allarguen fins a les tres o quatre hores, perquè la cursa pròpiament dita ve precedida d'una llarguíssima caravana –de 20 quilòmetres– de vehicles dels patrocinadors. I l'altra, que a l'hora de dissenyar el recorregut, i a diferència dels organitzadors de la Volta, els del Tour «no es coordinen amb ningú per veure quin traçat té menys afectació, sinó que escullen el que ells prefereixen i punt», expliquen fonts dels Mossos d'Esquadra.

En qualsevol cas, els trams que Trànsit considera que dijous poden ser més conflictius són el de la C-35 i la C-31 entre Llagostera i Platja d'Aro, que estarà tallat de les 10.30 a les 13.45 hores, aproximadament; i els de la C-35 entre Hostalric i Sant Celoni, entre Cardedeu i Llinars del Vallès i entre Parets del Vallès i Granollers. Els dos primers, tallats de les 12.30 a 16.00 hores, i l'últim, de les 13.30 a les 17.00 hores. Pel que fa a l'etapa de divendres, l'afectació més important s'espera a la C-55, entre Olesa i Monistrol de Montserrat, i a la C-25, entre sant Joan de Vilatorrada i Manresa, ambdues tallades de 10.00 a 14.00 hores, i a l'N-260, a la Seu d'Urgell, on s'interromprà el trànsit de les 13.30 a les 16.30 hores. Trànsit ofereix informació detallada dels trams de la cursa i de les mesures alternatives al seu web (www.gencat.cat/transit), al portal de la mobilitat (www.mobilitat.net) o al telèfon d'informació 012. Sobre el terreny, el desplegament informatiu inclou 80 cartells informatius a peu de carretera i 50 panells de missatgeria variable. Trànsit desplegarà també 60 operaris de senyalització dividits en 19 equips i farà un seguiment aeri del dispositiu amb dos helicòpters que transmetran en temps real imatges al Centre d'Informació Viària de Catalunya (Civicat).

A tot això cal afegir el desplegament policial. La mobilitat la controlaran 170 agents dels Mossos amb moto, que acompanyaran la caravana publicitària i els ciclistes i obriran i tancaran la comitiva. Un centenar més d'agents assumiran la seguretat estàtica tant a les sortides i arribades com a les metes volants, les zones VIP i els trams de l'itinerari amb públic. El dispositiu policial el completen els 370 mossos que treballaran en coordinació amb els policies locals dels municipis que travessi la cursa per garantir la seguretat en els trams urbans. El cost del desplegament no es podrà quantificar fins després que s'executi, segons va explicar ahir el director del SCT, Josep Pérez Moya, que va admetre, però, que «ens està costant molts diners». I com a exemple va parlar dels més de 120.000 euros que costarà només la senyalització. Pérez Moya va insistir que serà una bona inversió per la projecció internacional que el Tour pot donar a Catalunya i generarà «un actiu pel país», la importància del qual «s'ha d'explicar bé» als ciutadans perquè ho entenguin i es reorganitzin si és que resulten afectats pel pas de la cursa, per tal de «minimitzar el seu impacte». Aquesta visió de país que es demana al ciutadà per justificar la importantíssima despesa pública i també el considerable trasbals que suposarà per a molts conductors, i empreses, el pas del Tour, no es fa a tothom igual, segons sembla: quan se li va preguntar si s'havia demanat als concessionaris de les autopistes –que en sortiran beneficiades en quedar anul·lades durant hores diverses carreteres– que estudiessin almenys un eventual descompte durant les hores de pas del Tour, Pérez Moya va fer l'orni: «Els hem informat, igual que als gestors dels transports públics i a la resta de sectors que puguin resultar afectats, però no ens pertoca a nosaltres demanar això.»

k

Informació detallada sobre les mesures que s'aplicaran en els trams afectats, a www.elpunt.cat

Les CUP i Maulets volen boicotejar la cursa

ACN

Les Candidatures d'Unitat Popular (CUP) volen boicotejar el pas per la ciutat de Girona del Tour, dijous, amb diverses accions a les quals també s'afegiran els Maulets per «exhibir la identitat catalana», perquè l'Estat francès «històricament ha dut a terme una estricta política de negació de les realitats nacionals del seu territori», segons exposen les CUP en un comunicat, en què demanen que els veïns engalanin els balcons amb estelades per rebre «una prova carregada de simbolisme jacobí francès».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

Campanya ciutadana per combatre els pisos turístics a Barcelona

Barcelona
SOCIETAT

Cornellà multa 328 propietaris de gossos per no tenir xip ni patró d’ADN

Cornellà de Llobregat
SOCIETAT

Rebuig veïnal a Sant Pol per la instal·lació d’una antena de telefonia en ple nucli urbà

SANT POL DE MAR

Amplien en 300 places l’aparcament gratuït de Santiago Bañeras

PALAMÓS
educació

La nova selectivitat no permetrà descartar temari i tindrà en compte faltes d’ortografia i presentació

barcelona

L'Ajuntament vol mobilitzar 200 pisos buits per destinar-los a lloguer assequible

platja d’aro
URBANISME

La plataforma de la platja del Miracle s’enderrocarà el primer semestre del 2025

Tarragona

Unes 600 persones celebren la Diada de la Gent Gran

girona

Dotze milions per “rellançar” l’emblemàtic Eix Macià de Sabadell

Sabadell