Urbanisme

Suprimir el vial de cornisa del 1976 a Collserola només depèn de la Generalitat

L'Àrea Metropolitana aprova la seva desprogramació a petició de Sant Cugat, Cerdanyola i Molins, en quedar “obsoleta” i per protegir el parc natural

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat té la darrera paraula sobre la supressió del projecte per fer una carretera de setze quilòmetres i quatre carrils entre els municipis de Pallejà i Montcada i Reixac pel mig de la serra de Collserola i que recollia el pla general metropolità (PGM) del 1976. L'Àrea Metropolitana de Barceloan (AMB) va aprovar dimarts la modificació puntal del PGM com havien sol·licitat l'octubre del 2011 els ajuntaments de Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola i Molins de Rei formalitzant-ho en un acord perquè aquest ens n'aprovés en primera instància la desprogramació del planejament l'any 2012.

Els consistoris afectats, i ara l'AMB, consideren que aquesta infraestructura ha quedat obsoleta, ja que se n'han desenvolupat d'altres que supleixen les comunicacions entre les autopistes AP-2 i la C-58. A més, la iniciativa també permetrà la protecció del corredor verd i la riera de Vallvidrera i, en definitiva, els terrenys d'especial interès natural del Parc Natural de Collserola. El traçat del vial coincidia en gran mesura amb les carenes de la serra. La resolució, després d'aprovar-se havent passat el tràmit d'exposició pública i d'al·legacions s'elevarà al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat perquè l'aprovi i la publiqui al Diari Oficial de la Generalitat.

El tinent d'alcalde d'Urbanisme de l'Ajuntament de Sant Cugat, Damià Calvet, valorava positivament la resolució i constatava que amb el pas dels anys s'ha demostrat que algunes previsions que es van fer en el PGM de 1976 estaven “sobreplanificades”. Calvet afegia que la retirada de la reserva viària els permetrà ordenar el territori “d'una manera més sostenible”, ja que afectava el planejament de determinats equipaments i zones i ara es podrà ordenar aquest territori “sense la càrrega de la reserva”.

LA XIFRA

4
carrils
de circulació i setze quilòmetres de llargada preveia el PGM per a aquesta carretera a Collserola.

Avaluació ambiental de tota la MAT

L'AMB va aprovar declaració institucional en què exigeix al Ministeri de Medi Ambient que avaluï l'impacte ambiental de tota la línia de molta alta tensió (MAT) entre Santa Coloma de Gramenet i Sentmenat, a més de reiterar la seva oposició a la infraestructura. Red Eléctrica Española havia sol·licitat al consistori de Santa Coloma l'inici de l'avaluació però de forma simplificada, fet que impossibilita presentar al·legacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Segons un estudi, el 14,9% d'infants es van sentir sols durant el confinament

GIRONA
Raül Balam
Xef del ‘Moments’ de l’Hotel Mandarin Oriental de Barcelona (2 estrelles Michelin)

“El meu plat preferit és patata amb col i bacallà de Sant Pol”

Barcelona

Gastronomia catalana, la que ho aprofita tot

Barcelona
Joan (Nani) Mora
Cap de l’oposició d’ERC a Sant Andreu de Llavaneres

“Veiem com tot el que tenia la marca d’ERC s’està aturant”

Sant Andreu de Llavaneres
ADMINISTRACIONS

El Maresme se sent exclòs del pla de barris

MATARÓ
gastronomia

Cinc restaurants, un menjador escolar i dues escoles de cuina, a l’Slow Food

sant sadurní d’anoia

Un pèsol per col·locar

sant andreu de llavaneres
Societat

Es presentarà una moció al ple per parlar de l’alberg de Badalona

Badalona
ADMINISTRACIONS

L’Ajuntament de Lleida serà part en la causa dels robatoris a l’Horta

LLEIDA