Administracions

transports

infraestructures

El cost i el temps per cobrir les vies a Montcada es poden reduir

És la principal conclusió d'un estudi demanat pel consistori vallesà i Barcelona en què es revisa el projecte actual i es rebaten inconvenients plantejats per Foment

Es volen reunir amb la Generalitat i l'Estat per traslladar-los la proposta

Cobrir la línia de França, la R2, a Montcada i Reixac es pot fer amb una reducció del cost i de l'execució de l'obra gràcies a la simplificació del procés constructiu. Aquesta és la principal conclusió d'un informe demanat per l'Ajuntament de Montcada i el de Barcelona a l'agència de desenvolupament urbà Barcelona Regional (BR) i a Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) per revisar el projecte elaborat pel Ministeri de Foment. En el cas del cost, fonts municipals indiquen que suposaria un estalvi “molt considerable”, sense voler donar una xifra exacta, ja que es tracta d'un estudi preliminar. Segons el butlletí municipal La Veu de Montcada, la rebaixa podria arribar fins a la meitat del pressupost actual, xifrat en uns 350 milions d'euros. En el cas del temps, s'escurçarien considerablement els terminis gràcies a mesures com la de crear una única via provisional de tren al costat muntanya que es mantindria durant tota l'execució evitant el desviament per trams que estava previst.

L'alcaldessa de Montcada, Laura Campos, explicava ahir que la petició de l'informe té l'origen en les múltiples vegades que en les reunions sobre el cobriment amb Foment s'ha parlat de la revisió i de “fer cirurgia” al projecte després de posar sobre la taula “dificultats tècniques i econòmiques” per dur-lo a terme. “Volíem esquivar els esculls del ministeri i tenir l'evidència que es podia simplificar el projecte i reduir cost i temps”, va dir Campos. Entre les mesures que proposa l'estudi hi ha fer l'actuació amb un sistema de pantalles i no utilitzar la tuneladora, fer passar les vies per sota dels
pilars de l'autopista C33 a Pla d'en Coll i construir una estació amb una única
andana central i un vestíbul a nivell de carrer que redueix la construcció de les tres escales mecàniques i tres ascensors previstos a només un.

Prudència i il·lusió

El president de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total, Ramon Bueno, comentava que veuen l'estudi amb “prudència i il·lusió”. Argumentava que fa temps que deien que calia actualitzar el projecte i que la proposta està tècnicament ben argumentada. “Ho veiem amb esperança, però ara s'ha de veure com es negocia a Madrid”, afirmava. De fet, l'Ajuntament vol reunir-se amb la Generalitat i Foment per plantejar l'alternativa mentre està a l'espera de la signatura del conveni que ha d'establir les bases per fer realitat el cobriment de les vies després del compromís adquirit per l'exministra de Foment Ana Pastor l'abril passat. “Estem en el bon camí, amb eines potents com el futur conveni i l'estudi d'aproximació al projecte”, deia Bueno.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona