Infraestructures

infraestructures

L'últim tram de 'La Catalana' en obres

L'eixamplament de l'autopista A9 a tres vies entre El Voló i la frontera ha començat. Les obres s'acabaran al 2020.

Des de fa uns dies, tot el tram del Voló fins la frontera s'està en preparant per unes obres que duraran durant un mínim de quatre anys.

Les obres afecten fins i tot zones a fora de l'autopista, especialment als ponts que la travessen com és el cas a la carretera general D900 (ex RN9), paral.lel a l'autopista. L'ampliació ha provocat també canvis en les infraestructures alienes com, per exemple, l'obligació del trasllat de la deixalleria del Voló que voreja l'autopista a l'Autoport.

Des de Montpeller fins al Voló i passant per Perpinyà, l'A9 té ara 2 x 3 vies de circulació, l'últim tram acabat essent el de Perpinyà al Voló, inaugurat aquest estiu per François Hollande després de tres anys d'obres.

La pujada des del Voló fins al coll del Pertús que utilitza quatre grans viaductes, tres dels quals superen 50 metres d'altura serà ampliada a tres carrils per cada sentit sobre un recorregut d'uns 9 km. A més de l'ampliació del viaductes que representarà la part la més complexa de les obres, s'hauran de donar amplada a un total de vuit ponts i realitzar la construcció de nou reserves d'aigua per recuperar les aigües de l'autopista, especialment en cas de pol.lució accidental. També seran instal.lades 1400 m2 de pantalles acústiques per protegir els veïns.

Un seguit de mesures per la seguretat dels usuaris està posada en plaça. Segons l'empresa, es mantindran en la major part del temps els dos carrils de circulació però amb amplada reduïda i la velocitat serà de 90 km/h pels cotxes i 70 km/h pels camions. Tot i això, en el cas dels dos principals viaductes (de Calcine i dels Pox), la circulació podrà ser alternada de nit fins a l'abril 2017.

Aquesta part de l'A9 rep cada dia més de 30.000 vehicles, dels quals un 25% són camions. L'estiu, la circulació pot arribar a 50.000 vehicles per dia.

El cost previst de les obres és de 180 milions d'euros, finançats per Vinci, empresa propietària d'ASF, concessionària de l'autopista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona