Infraestructures i serveis

L’Ajuntament de la Vall de Bianya vol un accés ràpid al Ripollès per Capsec

Ha projectat millorar l’actual carretera, que és l’accés més curt entre el municipi i la vall del Bac

La ruta uneix el poble amb Sant Pau de Segúries

L’Ajuntament de la Vall de Bianya vol millorar la carretera de Capsec, que enllaça amb les valls de Carrera i del Bac, per fer-ne un accés fàcil a Sant Pau de Segúries i, per tant, convertir-la també en un nou enllaç entre les comarques de la Garrotxa i del Ripollès. En l’actualitat, la carretera de la vall de Bac ja és una nexe d’unió entre les dues comarques, però per la banda garrotxina té el punt d’inici a Montagut i Oix i Castellfollit de la Roca i, per tant, és molt més llarg per a la majoria dels qui volen utilitzar-lo. L’enllaç per la carretera de Capsec és molt més fàcil i ràpid, però cal millorar aquesta via per fer-la més transitable per a tota mena de vehicles.

L’Ajuntament de la Vall de Bianya vol incloure el projecte al Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (Puosc). Aquest projecte inclou actuacions als punts on es produeixen esllavissades durant els episodis de pluges importants. Aquesta intervenció s’afegirà a les que, els últims anys, ja hi ha dut a terme el govern local. Es tracta del formigonat de quasi un quilòmetre entre Llongarriu fins al pont del Tomàs, amb una subvenció de la Diputació de Girona.

A més, fa sis anys, l’Ajuntament va reparar els trams més degradats de la carretera de Capsec. En aquella ocasió, el Pla Únic d’Obres i Serveis va subvencionar el 60 per cent dels 90.000 euros que van costar els treballs que s’hi van fer.

LES XIFRES

22
quilòmetres
és la distància que hi ha entre la Garrotxa i el Ripollès a través de la vall del Bac.
4
quilòmetres
uneixen Llocalou, de la Vall de Bianya, amb la vall del Bac, per la carretera de Capsec.

Molts quilòmetres per mantenir

La Vall de Bianya té un terme municipal de 90 quilòmetres quadrats, majoritàriament ocupat per boscos i amb molts nuclis disseminats. Hi ha nombroses carreteres, moltes sense pavimentar, i camins i això és un problema per a l’Ajuntament, que n’ha d’afrontar el manteniment, especialment conflictiu en períodes de pluges importants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona