Infraestructures i serveis

Un estudi assenyala que l’aeroport de Sabadell aporta més de 4.000 llocs de treballs entre directes i indirectes

En canvi, els municipis de l’entorn consideren que no els aporta cap valor afegit

L’aeroport de Sabadell aporta més de 4.000 llocs de treball de forma directa i indirecta. Així es desprèn de l’Estudi d’identificació dels impactes positius i negatius de l’aeroport de Sabadell, encarregat pel Departament de Territori i Sostenibilitat.

L’informe subratlla entre els beneficis la formació i desenvolupament de professionals, que és un pol d’atracció, impuls i competitivitat a les empreses, així com un valor cultural i històric.

Per contra, els municipis de l’entorn de Sabadell –a excepció d’aquest municipi– consideren que l’aeroport és una infraestructura que no aporta valor afegit i competitivitat als seus ciutadans i teixit empresarial i que només reben els impactes negatius.

L’estudi ha estat fet per l’Institut Cerdà per encàrrec del Departament de Territori. S’ha presentat aquest dijous al Grup de Treball de l’aeroport, format el 2017 per Territori, l’aeroport de Sabadell, els ajuntaments de l’entorn, les associacions veïnals i les empreses vinculades a la instal·lació.

En el marc de la trobada els integrants del Grup de treball s’han compromès a analitzar l’estudi i seguir treballant per minimitzar els perjudicis i incrementar les oportunitats.

Davant d’aquestes percepcions l’estudi suggereix estudiar, demostrar i difondre que els municipis del seu entorn, és a dir, Badia del Vallès, Barberà del Vallès i Sant Quirze del Vallès, que poden ser beneficiaris del potencial d’aquesta infraestructura, tant a nivell de Valor Afegit Brut (VAB) com de llocs de treball. També insta a proposar línies estratègiques per descobrir les oportunitats que els ofereix l’aeroport.

Una altra de les propostes és la determinació de possibles nous serveis i activitats que es podrien vincular amb la infraestructura de l’aeroport, com ara centres logístics i de distribució, zones industrials, escoles especialitzades de formació, parc empresarial, centre de serveis. Considera que impulsant aquestes activitats i projectes es milloraria la integració de l’aeroport en l’àmbit econòmic dels municipis del voltant, tenint en compte la convivència d’aquesta infraestructura amb l’entorn.

Entre els suggeriments de l’estudi també hi ha la integració urbanística per facilitar l’aproximació i connexió de l’aeroport amb les ciutats del seu entorn.

Amb motiu de la trobada, Territori també ha informat que el pròxim mes de març es disposarà d’una primera sèrie de dades dels sonòmetres que la Generalitat ha instal·lat d’acord amb els ajuntaments de l’entorn.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona