Infraestructures i serveis

Aena finalitza les obres d’adaptació del dic sud de la T1 de l’aeroport del Prat per als vols intercontinentals

Els treballs s’han allargat uns dos anys i han suposat una inversió de 48 milions d’euros

Aena ha donat per finalitzades les obres del dic sud de la T1 després de mes de dos anys de treballs i una inversió de 48 milions d’euros. Segons ha explicat la directora de l’aeroport Sonia Corrochano, la nova infraestructura ja està a punt per entrar en servei, tot i que caldrà esperar primer que es recuperi l’activitat intercontinental a l’aeroport. Inicialment, aquesta part de la terminal es va idear per operar vols regionals, que a principis de segle eren molt més nombrosos i no requerien ‘finger’. Ara, amb l’increment dels vols intercontinentals –molts d’ells actualment interromputs per la pandèmia- s’ha habilitat aquesta zona de la terminal perquè puguin operar grans aeronaus i s’han afegit cinc posicions noves.

L’edifici original s’ha dividit en tres plantes amb l’objectiu de separar els fluxos de passatgers en funció dels embarcaments, arribades i si els vols són dins de l’espai Schengen o de connexió. Concretament, el nivell inferior està destinat als passatgers de sortida i arribada de vols domèstics i dins de l’espai Schengen; a l’intermedi és on arriben els vols no Schengen i el superior de sortida de vols no Schengen.

Des del 2005, el nombre de connexions intercontinentals han passat d’una quinzena fins a les 47 al 2019, tot i que poc després es van veure interrompudes per la pandèmia. Actualment, se han recuperat una desena, com les d’Emirates a Dubai, Etihad a Abu Dhabi, American Airlines a Miami, Qatar a Doha i LEVEL amb Buenos Aires, entre d’altres. A més, Emirates ha anunciat que en aquest estiu tornarà a volar a Mèxic DF i que LEVEL obrirà una nova ruta amb Cancún.

En una visita a la terminal, la directora de les instal·lacions, Sònia Corrochano, ha destacat que aquesta remodelació al dic sud ajuda a consolidar el Prat com un aeroport ‘hub’. Per Corrochano, els treballs “posen de manifest” la voluntat d’Aena que l’aeroport tingui vols de llarg radi amb un tipus de passatger que contribueix a posicionar Barcelona i Catalunya com a lloc atractiu per atraure negocis, fires i congressos, entre d’altres, més enllà de ser una destinació turística internacional. Segons Sònia Corrochano, es tracta de “tenir una ciutat connectada i que pugui competir amb la resta de ciutats del món”.

Els treballs han suposat una inversió de 48 milions d’euros, que han permès adaptar l’operativa dels avions de fusellatge. Concretament, ara es disposa de cinc noves posicions, quatre d’elles amb la instal·lació de quatre noves preparassarel·les d’embarcament i l’ampliació d’una cinquena. Segons la directora, també permetrà gestionar les operacions d’embarcament de dos A-380 (aparell que utilitza Emirates en la seva connexió amb Dubai). Un cop els avions arriben a la terminal, les aeronaus es connecten a la corrent de l’aeroport, de manera que poden apagar els motors i reduir les emissions contaminants.

Aquesta inversió estava prevista com a estratègica en el primer Document de Regulació Aeroportuària (DORA I) del període 2017-2021. D’aquests, 28,3 milions d’euros a les actuacions d’obra civil, 4,17 milions a l’adequació de la plataforma i la resta a passarel·les, mobiliari i altres equipaments.

Ampliar la capacitat de la pista per consolidar-se com a ‘hub’

En ple debat sobre l’ampliació de la tercera pista, la directora ha defensat que per consolidar-se com a ‘hub’ cal tenir més “capacitat” ja que actualment l’aeroport no treballa al màxim de la seva capacitat amb l’objectiu de reduir l’impacte acústic en l’entorn. Per Corrochano, ampliar aquesta capacitat permetria incrementar també el nombre de freqüències o obrir la porta a altres companyies a començar a operar al Prat.

D’altra banda, de cara a aquest estiu, Corrochano ha pronosticat un “canvi de tendència cap al juny” però ha admès que la previsió és “complexa” i que també anirà vinculada les decisions sanitàries, que la vacunació vagi avançant i a la implantació del certificat verd digital. “Això el que pot fer és que s’acceleri la recuperació de l’activitat”, ha apuntat. En aquest sentit, la directora de l’aeroport ha dit que les aerolínies tenen la capacitat i les tripulacions a punt i l’aeroport les instal·lacions preparades per reemprendre l’activitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona