Infraestructures i serveis

Sant Andreu tindrà nova estació a final del 2022

L’edifici s’integrarà en un parc i les andanes seran subterrànies

La posada en marxa coincidirà amb el trasllat de les vies de la línia de Granollers a l’interior de la futura estació de la Sagrera

La nova estació de Sant Andreu Comtal comença a prendre forma i està previst que entri en funcionament en el segon semestre del 2022. La posada en marxa coincidirà amb el trasllat de les vies de la línia de Granollers a l’interior de la futura estació de la Sagrera, per on ja circula la línia del Maresme des del desembre passat. La cobertura de les noves vies permetrà la creació d’un parc lineal de 3,7 quilòmetres de longitud, similar al Central Park de Nova York, que serà el més gran de Barcelona i servirà per recosir els barris de Sant Andreu, Sant Martí i la Sagrera.

L’edifici de la futura estació de Sant Andreu Comtal estarà integrat al parc. Es tracta d’una estructura amb els costats arrodonits, grans vidrieres i una coberta de xapa ondulada perforada construïda sobre la llosa que cobreix la zona de vies i les andanes. A la part inferior hi haurà quatre vies, dues de centrals i una a banda i banda, que tindran llum i ventilació natural gràcies a un sistema de cinc lluernes de grans dimensions, que permetran reduir el consum d’energia elèctrica i fer la instal·lació més sostenible. Els treballs costen 6,3 milions d’euros. Un cop acabats, a la zona per on passen actualment les vies es construirà un vial subterrani que permetrà als vehicles accedir des del nus de la Trinitat fins a l’estació de la Sagrera. Lluís Ubalde, coordinador d’Adif de les obres de la Sagrera i Sant Andreu, va explicar ahir durant una visita a la instal·lació que d’aquesta manera “s’evitarà que vehicles privats que arriben de fora de Barcelona i els autobusos que facin servir la futura estació intermodal hagin de circular pels carrers de la ciutat i congestionar el trànsit a la zona”. A l’altra banda de l’estació es construirà un altre vial subterrani en direcció cap al nus de la Trinitat. L’edifici de l’antiga estació de Sant Andreu Comtal, que forma part d’una línia en funcionament des del 1854, se cedirà a l’Ajuntament, que haurà de decidir quin ús li vol donar en el futur.

LA XIFRA

3,7
km
de vies entre Sant Andreu i la Sagrera estaran coberts i a sobre s’hi farà el parc més gran de Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona