Infraestructures i serveis

Es reprenen les obres del tram central de la L9

Al juliol es faran els treballs previs a la reactivació de la tuneladora

Els treballs previs per reprendre les obres del tronc central de les línies L9 i L10 del metro començaran aquest mes. Aquestes obres han de permetre la posada en marxa de la tuneladora que possibilitarà continuar el túnel al tram comprès entre les estacions de Zona Universitària i Mandri. Per enllaçar les branques nord i sud de totes dues línies, cal acabar la perforació de poc més de 4 quilòmetres de túnel entre les futures estacions de Manel Girona i Lesseps.

L’ordre, que va signar ahir el Departament de la Vicepresidència, i de Polítiques Digitals i Territori permetrà endegar els treballs previs per tal que pugui arrencar una de les dues tuneladores que es troben en aquest punt, segons les previsions del pla econòmic financer (PEF) d’Ifercat, aprovat pel govern el desembre passat.

La tuneladora, que està situada a l’entorn de la futura estació de Manel Girona, reprendrà la perforació del tram central a principi de l’any vinent, en direcció a l’estació de Lesseps fins arribar a Mandri, un cop es completin els treballs previs que s’enceten aquest mes. Aquests treballs, que duraran uns mesos, consisteixen en l’adaptació dels elements auxiliars necessaris per tunelar, així com en la posada a punt de la tuneladora. Les obres del tram central de la L9 i la L10 del metro, entre Sagrera i Zona Universitària, estan valorades en 946 milions d’euros, mentre que la perforació del tram central té un pressupost previst de 79 milions d’euros.

La L11 tanca per obres durant tot l’estiu

La línia 11 del metro tanca avui per obres fins el 12 de setembre. Els treballs, que també provocaran el tancament de l’estació de Trinitat Nova de la L4 fins el 30 d’agost, serviran perquè totes dues línies puguin funcionar de forma independent. La L4 podrà circular amb més freqüència i la L11 es podrà acabar d’automatitzar. Les obres serviran per prolongar l’andana existent, de manera que els trens de la L11 faran servir el nou punt de parada i deixaran lliures les dues vies a banda i banda de l’andana existent per als trens de la L4. La nova andana de la L11 de Trinitat Nova tindrà portes automàtiques perquè els trens puguin funcionar sense conductor en tot el recorregut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona