Infraestructures i serveis

Les obres de l'autovia entre Vilanova i Vilafranca començaran a final d'any

La Generalitat ha aprovat la declaració d'ocupació dels béns i drets afectats pel nou eix diagonal

Els ajuntaments de Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Igualada i Manresa van començar a demanar aquesta infraestructura ara fa deu anys. En aquell moment els governs municipals ja van veure que aquesta connexió podia suposar un impuls econòmic, potenciar i millorar les relacions intercomarcals del territori afectat i posar el litoral a l'abast de les comarques centrals de Catalunya. En aquest moment, a més, l'eix diagonal suposarà una via d'accés a l'Eix Transversal, que connecta les comarques de Lleida amb Girona. El projecte que la Generalitat vol tirar endavant suposa la construcció d'un eix de 67 quilòmetres, 35 dels quals són de nova construcció. Hi ha una part de la nova via (32 quilòmetres) que transcorrerà per trams de l'actual C-15 i la C-37.

El projecte preveu la construcció de 35 quilòmetres de nova carretera, que quedaran dividits en tres trams: des de Vilanova i la Geltrú fins a Puigdàlber; des d'Igualada fins a Castellfollit de Boix, i des de Sant Salvador de Guardiola fins a Manresa. D'aquests 35 quilòmetres, 13 seran d'autovia –entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès amb connexió a l'AP-7– i 22, de via preferent de dos carrils –amb enllaços a diferent nivell i canalització d'accessos–. Els 32 quilòmetres restants s'hauran d'adaptar en funció de les necessitats de cada tram, amb treballs de millora del ferm i la renovació de la senyalització dels elements de seguretat viària. Per fer tot això possible, el projecte preveu la construcció de 16 enllaços, 10 túnels –tres dels quals seran dobles– i 16 ponts. Les obres estan programades de tal manera que els trams del nou eix que afecten Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès seran els primers en què es veuran les obres, tot i que la construcció de la nova autovia no acabarà fins al 2012, segons l'acord amb l'agrupació d'empreses formada per Iridium Concesiones de Infraestructuras SA i CAT Desenvolupament de Concessions Catalanes SL.

Concretament, el primer tram afectat serà el que va des de Castellfollit del Boix fins a Manresa. En aquest punt, els treballs començaran el primer semestre de 2010 i acabaran el 2012; entre Igualada i Castellfollit del Boix, els treballs començaran el segon semestre d'aquest any i acabaran el segon semestre de 2011; les obres entre Igualada i Vilafranca del Penedès començaran el primer semestre de 2010 i conclouran durant el 2012. I les obres de la nova autovia entre Vilafranca i Vilanova començaran el segon semestre d'enguany i acabaran durant el 2012. En aquest tram, les obres s'iniciaran amb la construcció d'un pas inferior sota l'autopista AP-7, a Vilafranca per connectar amb l'enllaç de l'eix a l'altra banda d'aquesta via i continuar cap a la costa.

Al·legacions de la CUP per l'orbital

L.M

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Vilanova ha presentat al·legacions al pla director urbanístic de la línia orbital ferroviària (LOF), un document que fixa la reserva de sòl del traçat, però que des de la CUP es proposa la reconsideració del projecte i que es faci un únic traçat soterrat paral·lel a alguna de les infraestructures ja existents. La CUP defensa que l'orbital «és un projecte positiu que s'ha de posar en marxa conservant al màxim les poques zones naturals que encara resten a la comarca». Per això, es mostren contraris a la necessitat de fer tres connexions entre l'actual línia C-2 i l'orbital: «No trobem cap justificació per fer una connexió a la zona de la platja Llarga, una altra que travessi part de les Roquetes i els Colls i un tercer tram a l'est de Sitges.» Igualment, es qüestiona que, a més del nus ferroviari, a la zona de la platja Llarga es faci una gran reserva de sòl per a la construcció d'unes cotxeres i tallers, que ja existeixen a Vilanova». La CUP també critica la projecció d'una estació i un gran aparcament «al mig del no-res», als Cards de Sant Pere de Ribes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona