Infraestructures

infraestructures

Foment aprova el projecte de la variant de Riudecols

El BOE publicava dissabte el llum verd al traçat definitiu, de gairebé vuit quilòmetres, per al qual es preveu un pressupost de licitació de 30,86 milions

El Ministeri de Foment ha donat llum verd definitiu al projecte de la reivindicada variant de l'N-420 a Riudecols. Dotze anys després que n'iniciés els tràmits, el Butlletí Oficial de l'Estat publicava dissabte l'aprovació de l'expedient d'informació pública del projecte de traçat, i desencallava així una tramitació que semblava aturada. El disseny aprovat, per al qual es preveu un pressupost de licitació, sense IVA, de 30.860.239 euros, recull un traçat pel sud del nucli urbà, entre els quilòmetres 858 i 865,7. A la variant s'hi podrà circular a 100 km/h, tindrà dos carrils de 3,5 metres d'ample i voravies d'un metre i mig. S'hi projecten dos enllaços amb l'N-420 actual, l'un a l'oest i l'altre a l'est –a les Voltes, que connectarà amb la variant de la C-242 a les Borges–, i tindrà dos viaductes, sis ponts, tres passos superiors i dos d'inferiors, i fins i tot un fals túnel.

El document, redactat per la demarcació de Carreteres a Catalunya amb l'ajut de la consultora Tec-4, s'havia aprovat provisionalment l'estiu del 2010, i ara el ministeri hi dóna el vistiplau definitiu, però incorporant-hi algunes prescripcions perquè s'estudiï la millora en la reposició de camins i finques afectades, inclosa la carretera d'accés a Botarell, de la Diputació. Foment, en tot cas, tampoc no té pressupostada cap obra enguany –hi reservava una partida testimonial de 134.000 euros–, ja que encara falta posar-ho a licitació i adjudicar els treballs.

L'alcalde en funcions de Riudecols, Pere Solanellas, rebia l'anunci amb moderat optimisme, ja que “semblava que estava tot aturat i ara ho han desencallat, però la tramitació encara és llarga”. Per començar, recordava, Foment encara ha de reunir ara els propietaris de les finques per informar-los. Després, l'alcalde confia que el 2012 es puguin iniciar les obres, que segons ell duraran “almenys un parell d'anys”. “Ja firmaria ara que al 2015 ho tinguem fet”, sentencia.

LA DATA

2015
és l'any
en què, anant bé, es podrien acabar les obres, segons les previsions de l'alcalde en funcions de Riudecols.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona