Infraestructures

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Arquitectes i enginyers volen el túnel d'Horta també viari i amb peatge

Proposen un carril per sentit i amb un volum màxim de trànsit de 30.000 vehicles diaris

El col·lectiu defensa un túnel mixt amb metro o tramvia

L'Agrupació d'Arquitectes de Cerdanyola reclama, juntament amb diversos enginyers del municipi, que el futur túnel d'Horta inclogui també el pas de vehicles per aquesta infraestructura, que travessarà el parc natural de Collserola. La proposta de l'enginyer de camins, Joan Ramon de Clascà, dibuixa un túnel d'uns cinc quilòmetres de llarg i quinze metres de diàmetre que connectaria el barri barceloní d'Horta amb la zona del Parc Tecnològic del Vallès (PTV), lloc on hi hauria un peatge per als vehicles. Segons el president dels arquitectes cerdanyolencs, Josep Lluís Riart, aquesta opció és econòmicament més baixa que l'ampliació dels túnels de Vallvidrera. En arribar a Cerdanyola, el traçat viari del túnel es desviaria cap a la rotonda d'accés a l'avinguda de la Ciència, al parc de l'Alba, a tocar del sincrotró, des d'on els vehicles poden connectar amb l'AP-7 i la C-58.

Amb aquesta nova proposta, arquitectes i enginyers defensen que la reserva de sòl prevista per al túnel d'Horta al parc de l'Alba es pot reduir sensiblement per deixar-hi passar el metro o el tramvia, que seria el perllongament de l'L5, al mateix temps que es podria desprogramar la reserva, a tocar del barri de Serraparera, per a les futures connexions viàries amb les autopistes. El col·lectiu preveu parades de metro al PTV, al parc de l'Alba, amb l'estació de Renfe i a la UAB.

L'agrupació afegeix que en el cas de concentrar el sòl residencial del parc de l'Alba a tocar de la trama urbana ja existent, quedarien com a zona verda els entorns del castell de Sant Març i també s'evitaria –com passa ara amb el planejament urbanístic que cal refer– que alguns pisos se situessin dins del perímetre de l'abocador de Can Planas.

LA XIFRA

5
quilòmetres
de llarg tindrà el túnel. Volen que tingui un diàmetre de 15 metres per fer-hi passar metro i cotxes.

De moment, el túnel només és ferroviari

C.A.F.

El maig de l'any passat l'empresa pública GISA va adjudicar la redacció de l'estudi informatiu per al traçat del túnel d'Horta entre Barcelona i Cerdanyola per un import superior als 970.000 euros. Per aprovar el projecte, el govern tripartit va descartar que aquesta infraestructura també fos viària, tal com reclamen diversos alcaldes del Vallès Occidental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona