Infraestructures

Tarragonès

La carretera sense amo

La via d'accés a l'estació del TAV a Tarragona continua sense cap administració que la reclami cinc anys després

Adif inicia ara els tràmits per il·luminar-hi la rotonda

L'obertura de la viael 2006 ja va ser polèmica, així com el retard en la seva senyalització

La carretera que enllaça l'N-240, entre Tarragona i Valls, amb la terminal del tren d'alta velocitat (TAV) del Camp de Tarragona (als termes de la Secuita i Perafort), és una via de pas obligat per a gairebé tots els que accedeixen a l'estació. El que molts d'aquests usuaris probablement desconeixen és que, des de la seva obertura l'estiu del 2006, cap administració no es fa responsable d'aquesta infraestructura ni ha reclamat ser-ne la propietària. El que va començar sent un problema puntual a l'hora de decidir la seva inauguració, s'ha convertit ja en un buit que s'ha allargat més de cinc anys i al qual els dos alcaldes de Perafort i la Secuita no veuen solució a curt termini.

Problema de seguretat

La manca d'un titular per a aquests escassos dos quilòmetres de carretera suposa per als dos ajuntaments un maldecap, tant pel que fa al manteniment de la via com, sobretot, per la seva seguretat. El punt més emblemàtic d'aquesta mancança és la gran rotonda situada poc abans d'arribar a l'estació, i en què el trànsit es distribueix entre la terminal, la carretera principal d'accés a la Secuita i l'accés al nucli de Perafort. Des de l'any 2006, els dos ajuntaments s'han fet un tip de denunciar que la rotonda no comptava amb la il·luminació adequada, sense que s'hagi fet res al respecte.

Ara, però, sembla que hi ha alguns moviments. “Adif ens acaba de contactar per començar a treballar en la il·luminació de la rotonda”, celebrava fa uns dies l'alcalde de la Secuita, Eudald Roca. Des del consistori secuitenc consideren aquest fet simptomàtic de la possibilitat que Adif encara mantingui la titularitat de la via com a constructora i que la il·luminació d'aquest punt sigui una de les condicions per cedir-la a una administració.

Mentrestant, els dos municipis denuncien que tan sols hi ha hagut actuacions de manteniment dels vorals després que es produís un accident greu, tot i que tampoc no tenen clar qui va pagar els treballs. “Els que van venir portaven el logo de la Generalitat al cotxe, però tampoc no sabem qui els enviava”, va detallar Roca. La brossa que s'acumula a la rotonda és també una de les imatges de la deixadesa en què es troba la via.

Aquesta petita infraestructura, de fet, ja va arrencar la seva història amb polèmica. L'agost del 2006 van ser els alcaldes de la Secuita i Perafort els que van decidir obrir pel seu compte la carretera, després que portés setmanes acabada però tancada al trànsit. La decisió va ser rebuda amb polèmica per part del govern estatal, que va optar per tancar pocs dies després la via (es reobriria de forma definitiva i oficial poc després) i fins i tot obrir un expedient contra els dos batlles.

La senyalització va ser un altre dels elements que van arribar amb retard: Foment va esperar fins a dos mesos després de la inauguració de l'estació (el desembre del 2006) per instal·lar els cartells indicadors. Abans, la Cambra de Comerç de Tarragona i l'Ajuntament de Perafort (fart de viatgers perduts) ja havien instal·lat pel seu compte alguns senyals en protesta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona