Infraestructures

VALLÈS OCCIDENTAL

El govern retarda el carril VAO de la C-58 i no en farà cap més

La infraestructura serà operativa el setembre de l'any que ve i no aquest desembre per la “complexitat tècnica d'execució”

Estudia que el nou vial sigui de peatge els caps de setmana

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va anunciar ahir a través del director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que el carril per a vehicles d'alta ocupació (VAO) de la C-58 s'obrirà al trànsit el setembre de l'any que ve i no aquest desembre per “la complexitat tècnica d'execució de l'obra”. I un cop vistos els problemes de fer una obra d'aquestes característiques en un espai tan reduït, el govern ha fet saber que, a mitjà termini, no farà cap carril VAO semblant al que connectarà Cerdanyola i Barcelona. Les futures fórmules seran, en tot cas, fer-los menys complexos i més econòmics.

Però Font va assegurar a aquest diari que al darrere del nou calendari del carril VAO de la C-58 no hi ha motius econòmics perquè el finançament dels 80 milions de la infraestructura és garantit per l'empresa pública Tabasa –que explota els túnels de Vallvidrera i hi aporta 50 milions d'euros– i per la Unió Europea –que aporta els 30 milions restants.

El nou calendari d'obres en fixa el final el juliol del 2012 i reserva l'agost per fer les proves. Passat aquest període, el nou vial podria obrir-se al trànsit durant el setembre.

El govern també està elaborant actualment el reglament d'ús d'aquest vial. El text regularà en quines hores el trànsit serà d'entrada o sortida de Barcelona. Algunes de les possibilitats que estudia el govern és que els caps de setmana el carril VAO funcioni amb peatge i que també hi puguin circular vehicles amb només dos ocupants –inicialment, era per a tres o més.

Des que a finals del 2008 van començar els primers treballs, la complexitat de l'obra s'ha fet evident. Un dels compromisos del govern va ser minimitzar els efectes en el trànsit de la C-58 –per on passen 150.000 vehicles al dia– i fins avui aquesta premissa s'ha respectat. Els treballs, que es fan a tocar dels carrils existents, consisteixen a construir una pèrgola trident elevada d'entrada i sortida a l'altura de Montcada –a la foto– i a fer un viaducte elevat en el tram d'entrada al terme de Barcelona. En total, un recorregut de 6,8 quilòmetres que tindrà una capacitat per a 1.200 vehicles l'hora.

Afectacions a Montcada

Avui i demà, les obres del carril VAO preveuen la instal·lació d'un tub de drenatge i afectaran la zona d'accés a l'N-150 des del barri i el polígon industrial de Can Cuiàs per anar en sentit Cerdanyola. En aquests casos, els conductors hauran d'anar en direcció a Barcelona i fer el canvi de sentit a la rotonda provisional que hi ha a la C-17.

LA DATA

09.2012
és la nova data prevista
per obrir al trànsit de vehicles el carril VAO entre Cerdanyola i Barcelona.

LA XIFRA

80
milions d'euros
és el pressupost de la infraestructura. 50 els posa Tabasa i 30 la Unió Europea.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona