Infraestructures

infraestructures

Olot vol protegir el pla de Llunes de la variant

L'Ajuntament està preocupat perquè el traçat que pertoca a Foment no està fet i afecta aquest espai d'interès natural

El projecte de la Generalitat està quasi acabat

A Olot, hi ha preocupació perquè el traçat de la variant nord no acabi afectant d'una manera molt agressiva el pla de Llunes, al nord de l'actual ronda urbana. I és que el tram que va des de l'actual enllaç cap al centre i l'inici de l'autovia A-26 al sector de la Canya és de titularitat del Ministeri de Foment i tot just està en fase de disseny i d'estudi i el pla de Llunes pot ser més o menys afectat segons el traçat i l'enllaç amb el futur túnel de l'eix Pirinenc cap a la Vall de Bianya.

Per això, els tècnics de l'Ajuntament i els de la Generalitat han fet propostes als del Ministeri de Foment perquè aquesta afectació de la banda esquerra del riu Ridaura sigui la mínima. Foment tot just està fent, teòricament, un estudi de corredors. El traçat del ministeri ha d'incloure la connexió per túnel amb l'eix Pirinenc cap a la Vall de Bianya i ha de connectar amb l'enllaç d'Olot. La principal preocupació és l'impacte que pugui tenir la sortida del túnel que hi ha previst.

El pla de Llunes té un important valor ecològic perquè és un espai fluvial i de transició entre les reserves naturals del parc natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, del volcà Montsacopa i de la Garrinada i la vall del Riudaura. El PSC, a l'oposició, ha alertat del risc de malmetre aquest pla i ha demanat a l'equip de govern de CiU i Rcat que s'estudiï un traçat alternatiu urbà i a la dreta del riu Riudaura per poder treballar amb tranquil·litat i d'una forma ben estudiada el traçat de Foment. Aquest traçat més urbà seria provisional i, de fet, ja n'havia parlat Joaquim Nadal, quan era conseller de Política Territorial preveient el desfasament temporal dels dos trams.

LA XIFRA

227
milions
d'euros costarà el tram de la Generalitat de la variant nord de la capital garrotxina.

La part de la Generalitat, quasi a punt

La Generalitat ja té pràcticament enllestit el projecte de construcció del seu tram de la variant. La via desdoblada costarà 227 milions i tindrà un únic túnel de 2,4 quilòmetres. Més de la meitat del traçat, de 4,2 quilòmetres, serà amb túnel. Es pretén preservar millor aquesta zona del nord de la ciutat que és parc natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i que té uns valors naturals de primer ordre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.