Infraestructures i serveis

Nou ajornament de la vaga d’escombriaires de Figueres

L’última reunió de conciliació ha servit per moure l’inici de la protesta ara al dia 24 d’aquest mes

CCOO anuncia que hi haurà més reunions la setmana vinent amb els agents empresarials

La reunió d’ahir al matí feta a la seu del Departament de Treball de Girona, entre el comitè de vaga, els assessors dels sindicats i els representants de les diverses empreses implicades en el conflicte, va acabar amb un altre ajornament de l’inici de la protesta. Ara el primer dia de la vaga indefinida queda situada en el 24, quinze dies més. Inicialment la data era el 4 d’agost, que es va ajornar al 5 per poder fer una última reunió. D’aquella mediació en va sortir un canvi fins al dia 10. Ahir, però, es va acordar guanyar uns dies més.

L’assessor de CCOO, Pau Gálvez, present en la reunió de mediació, va dir ahir que “es continuarà parlant”. “Nosaltres acceptem ajornar la vaga i tenir uns dies més per continuar negociant”, va manifestar a la sortida de la reunió. Gálvez va anunciar que la part social encarregarà un informe extern “d’alguna persona de solvència” que pugui assegurar que “això del conveni ciutat és factible o realment no ho és”. D’altra banda, la part empresarial va fer ahir una proposta nova, segons va exposar Gálvez mateix. “Hem quedat aquesta setmana vinent per treballar-ho. Ens agafem uns dies per estudiar aquesta proposta i ja ho veurem.”

L’assessor de CCOO va explicar que aquesta proposta i la reunió amb l’altra part no havia quedat reflectida en l’acta de la reunió de mediació i, per tant, va dir que “preferia no comentar-la en detall”.

El conflicte laboral abasta tots els serveis (els internalitzats i els externalitzats), ja que els sindicats i el comitè de vaga reclamen un conveni que aixoplugui tots els treballadors de la recollida d’escombraries, neteja viària, deixalleria, enllumenat públic i parcs i jardins (totes sota el control d’Ecoserveis fins fa un temps) independentment de qui depenguin ara mateix.

El comitè de vaga demana “renovar” el conveni de ciutat, que admet que no té “consideració d’estatutari”. Afirmen que la divisió dels serveis en diferents empreses té com a objectiu “reduir costos salarials” per mantenir una doble escala salarial que facilitaria poder “modificar a mitjà termini les condicions laborals”.

Els sindicats qüestionen, d’altra banda, el concepte “municipalitzar” usat per l’actual equip de govern en alguna ocasió, tot i que habitualment parlen d’“internalització”. “Quan l’Ajuntament diu que municipalitzà un servei perquè el passa a Fisersa, cal aclarir que no és correcte”, assenyala CCOO. “Municipalitzar un servei és que aquest depengui directament de la direcció municipal.” En el cas de Figueres de Serveis (Fisersa), l’empresa és “de capital públic” però de “gestió privada”. Afirmen que a tot arreu on s’ha provat la divisió de serveis, “s’ha tornat a unificar, donada la pèrdua de qualitat que es produeix en el servei”. Els arguments d’uns i altres semblen a la casella de sortida.

LA DATA

24.8.2021
Nou dia d’inici
de la vaga; és el dimarts de la penúltima setmana d’agost.

LA FRASE

Buscarem algú de solvència que ens digui si és possible o no el conveni ciutat
Pau Gálvez
Assessor de CCOO


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona