Serveis

trànsit

Més mossos i radars mòbils a les carreteres per reduir el nombre d'accidents de moto

El Servei Català de Trànsit preveu fer 245 controls cada cap de setmana a les vies amb més sinistralitat

La campanya s'adreça a tot tipus de conductors

Reduir el nombre d'accidents de moto ja era un dels objectius prioritaris inclosos en el pla de seguretat viària 2011-2013, però la quantitat de motoristes morts registrada aquest estiu ha convertit l'objectiu en urgent. Fins al punt que des d'avui mateix el Servei Català de Trànsit (SCT) posa en marxa un pla d'acció específic que durarà fins a finals d'octubre –tot i que es podria prorrogar– i que es basa en més controls policials a les carreteres amb més sinistralitat, més mossos que patrullaran vestits de paisà i la instal·lació de més radars mòbils.

Entre el gener i l'agost d'aquest any, 35 motoristes han mort a les carreteres catalanes, quinze més que en tot el 2010. El director del SCT, Joan Aregio, va presentar ahir el pla de xoc amb el qual es pretén conscienciar tant els motoristes com la resta de conductors. El repte és que la sinistralitat dels vehicles de dues rodes disminueixi en la mateixa mesura que el nombre d'accidents de turismes els últims anys.

Així doncs, a partir d'avui, s'intensificaran els controls policials, amb un dispositiu de 379 efectius cada cap de setmana. L'objectiu serà contactar amb el màxim nombre de motoristes possible i evitar les conduccions de risc. Segons el SCT, es faran 245 controls policials cada cap de setmana.

Una de les prioritats serà el control de la velocitat i, per aquest motiu, es desplegaran una quinzena de radars mòbils i radars en línia. Vies com ara la C-17, la C-31, l'N-II, la C-58 i la C-55, a la demarcació de Barcelona; l'N-260 i la C-63, a Girona; l'N-260 de Lleida, i l'N-340 i l'N-420 a Tarragona, concentraran les mesures de control. Paral·lelament, els Mossos d'Esquadra també faran patrullatge vestits de paisà.

Aregio va destacar ahir que, en gairebé el 40% dels accidents de moto, no hi ha cap altre vehicle implicat. El 21% dels sinistres tenen lloc en una intersecció, mentre que les caigudes i els xocs són el tipus d'accident més freqüent.

Per la seva banda, el president de Mútua Motard, Juan Manuel Reyes, va reclamar que es promogui “una cultura de la visibilitat del motorista”.

40
anys
és l'edat mitjana del perfil del motorista accidentat. És home i condueix una moto d'alta cilindrada.
379
mossos
participaran en el dispositiu específic a les carreteres. Cada cap de setmana es faran 245 controls.
2,15
per cent
de la mobilitat global a les carretes catalanes correspon a motocicletes, segons el Servei Català de Trànsit.

Un ciclista menor d'edat mor atropellat

Un ciclista menor d'edat va morir ahir atropellat per un turisme a Polinyà (Vallès Occidental), segons va informar el Servei Català de Trànsit. L'atropellament va tenir lloc per causes encara desconegudes poc després de les deu del matí, a la carretera B-142. Al lloc del sinistre, s'hi van desplaçar cinc dotacions dels Mossos d'Esquadra, dues ambulàncies i un helicòpter medicalitzat del SEM. Tot i els mitjans desplaçats, no es va poder fer res per evitar la mort del menor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona