Urbanisme

Nadal diu que la retallada econòmica no farà retardar la reforma de l'N-II

S'adjudica per 76 milions la primera fase de la ronda de Mataró, que podria estar acabada el 2013

Un cop enllestida, la nova ronda de Mataró tindrà una longitud de 7,4 quilòmetres. En la primera fase se'n construiran 4,2, des de la riera d'Argentona fins al nou accés del Mataró Parc, al torrent de les Piques. «Comencem per aquí perquè és el tram més conflictiu, amb les cues que es formen per entrar al centre comercial, i el més perillós, amb l'enllaç amb la C-60», va explicar ahir el secretari de Mobilitat. Aquest tram té un cost de 76,5 milions que provenen del conveni signat amb Foment, que avançava 97 milions dels 400 que es van acordar amb el traspàs de competències de l'N-II a la Generalitat.

El conjunt del projecte de la ronda de Mataró costarà 115 milions. La segona fase del projecte, entre el torrent de les Piques i el terme municipal de Sant Andreu de Llavaneres, s'està redactant, però Nadal va mostrar ahir la seva confiança que pugui estar enllestida el 2013, juntament amb el primer tram.

Com ja va avançar aquest diari en l'edició de dilluns, el projecte inclou la creació de dos laterals, amb dos carrils en cada sentit, que seran tres al punt més conflictiu, l'accés a la zona del centre comercial i l'hospital de Mataró. A més, es faran dos accessos nous, que s'afegiran als tres existents per facilitar el trànsit entre diferents parts del municipi. Els nous enllaços es faran a la zona del Sorrall, per millorar l'accessibilitat del barri de Cerdanyola, i al torrent de les Piques, on s'alleugerirà l'actual accés al centre comercial.

Els carrils centrals continuaran essent gratuïts, però es reservaran per als vehicles que circulin des de l'Alt Maresme cap al Baix Maresme sense aturar-se a Mataró. «Un cop s'arribi a l'entrada de la ciutat, els vehicles podran triar entre els laterals i el centre», va explicar ahir l'alcalde Barón, que va afegir que els que vagin pel centre no podran accedir a la ciutat. L'obra obliga a fer diverses expropiacions, com ara la de l'alberg de Can Soleret.

Dos anys més

L'execució de la ronda de Mataró no ha de suposar que la reforma de l'N-II al Baix Maresme s'hagi d'ajornar fins més enllà del 2013. «Són projectes complementaris i podem actuar en altres indrets al mateix temps que a Mataró», va aclarir ahir Nadal, que va supeditar l'inici de les obres a l'autovia a l'assoliment d'un acord sobre el traçat. En qualsevol cas, va marcar un termini mínim de dos anys per fer l'estudi informatiu i el projecte. «Estic convençut que en aquest tema no hi ha retallada; per tant, els 400 milions estaran a les caixes de la Generalitat», va assegurar el secretari de Mobilitat. Va recordar, però, que el primer pas és arribar a un acord amb els poders territorials sobre el traçat i el tipus de via que es vol fer: laterals o autovia segregada, més o menys separada de l'actual calçada de l'autopista C-32.

L'autovia del Baix Maresme no començarà en menys de dos anys

L'execució de la ronda de Mataró no suposarà que la reforma de la N-II al Baix Maresme s'hagi de posposar fins més enllà del 2013. «Són projectes complementaris i podem actuar a altres indrets al mateix temps que a Mataró», va comentar ahir Nadal, que va supeditar l'inici de l'autovia a arribar a un acord sobre el traçat. En qualsevol cas, va marcar un termini mínim de dos anys per fer l'estudi informatiu i el projecte. «Estic convençut que en aquest tema no hi ha retallada, per tant, els 400 milions estaran a les caixes de la Generalitat», va assegurar el secretari de Mobilitat. El primer pas, però, va recordar, és acordar el traçat i el tipus de via que es vol fer: laterals o autovia segregada, més o menys enganxada a la C-32.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.