Urbanisme

municipal

participació ciutadana

La participació ciutadana, clau en la reurbanització del centre de Calldetenes

En la presentació de l'estudi, els veïns expressen els dubtes que els genera un projecte de gran envergadura

Ha de servir per cohesionar la població

La Diputació va presentar als veïns de Calldetenes el projecte de reurbanització del carrer Gran i de l'avinguda Pau Casals, els carrers que formen part de la carretera N-141, que històricament ha partit la població: “Sempre s'ha dit que les dues meitats viuen d'esquenes per culpa de la carretera. La variant va ser un primer pas per treure cotxes del centre, i aquest ha de ser un pas més per adequar el poble a la nova realitat”, va comentar l'alcalde de Calldetenes, Marc Verdaguer. Des de la Diputació, el diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat va remarcar que l'objectiu d'aquest projecte, que tindrà un cost total d'uns 3,7 milions d'euros, és el de “donar prioritat als vianants” en una zona massa transitada per vehicles: “Abans de l'obertura de la variant passaven 11.000 vehicles cada dia per Calldetenes. Amb la variant ho hem reduït a uns 6.000, però encara són massa. Els cotxes hi han de continuar passant, però d'una manera més tranquil·la”, va apuntar Fàbrega. L'actuació, que estaria finançada per la Diputació i per l'Ajuntament, se centra en augmentar les voreres i evitar canvis de sentit que, com encara passa ara, el centre del poble sigui una alternativa de pas a la variant. Les obres es farien en tres fases, i la primera –al carrer Gran–, que no començaria abans de finals del 2018, es dividiria en dues parts.

El centenar de persones que van assistir a l'acte van expressar la seva preocupació per l'afectació que pot tenir en el comerç o l'aportació econòmica que hauran de fer. L'estudi es pot veure al vestíbul del consistori, i Fàbrega va instar a fer aportacions i resoldre dubtes properament: “Tenim temps per replantejar coses i no farem res que no vulgueu.”

ELS PROTAGONISTES

Sempre s'ha dit que les dues meitats de Calldetenes viuen d'esquenes per culpa de la carretera
Marc Verdaguer
Alcalde de Calldetenes
Tenim temps per replantejar coses. Feu aportacions. Tenim clar que no farem res que no vulgueu
Jordi Fàbrega
diputat d'infraestructures viàries i mobilitat

Insonoritzar la variant, d'aquí a un mes i mig

En la presentació, va tornar a sorgir la polèmica del soroll que fan els camions al seu pas pel carrer Bon Aire, on va a desembocar la variant. Veïns d'aquesta zona van fer arribar el malestar al diputat, i aquest va admetre que en el projecte inicial no es va resoldre bé el tram final en municipi de Vic. Fàbrega també va aclarir que les obres per col·locar arbrat en el tram més proper als habitatges per poder insonoritzar la variant han de començar d'aquí a un mes i mig. Ara els camions a la nit no hi poden passar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona