Urbanisme

Dubtes veïnals pel tram del passeig refet, a Platja d’Aro

L’obra de l’escullera per part de Costes s’ha enllestit, però l’onatge pel ‘Filomena’ el torna a omplir d’aigua i sorra

Pel govern local, hi falta el banc discontinu i rebaixar el nivell de la platja

El reforç del tram més meridional del passeig marítim de Platja d’Aro va acabar abans de Nadal, amb la instal·lació d’un mur d’escullera de roques subterrani i el formigonatge de la capa superior. És un format auster, però que el govern local assumeix d’entrada per afrontar la nova temporada, “més econòmic i pràctic de reparar” si cal intervenir, segons la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Montse Rovira. El disseny, que prescindeix de les lloses de pissarra, va ser ben rebut d’entrada, però ha generat inquietuds després que amb l’onatge que la borrasca Filomena va aixecar el cap de setmana, aigua i sorra tornessin a arribar fins a les terrasses i edificis de primera línia.

Rovira atribuïa el problema a la retallada de secció –“set metres menys”– i al fet que l’empresa contractada per Costes “ha deixat la cota de sorra molt alta”, i la miraran de rebaixar perquè la mateixa escullera serveixi de topall.

Un format a prova

Inicialment, el govern municipal volia sotmetre a concurs d’idees el disseny futur per reurbanitzar tot el passeig, però finalment es decanten per posar a prova el formigó lliscat en primera línia amb més vegetació –a partir de la primavera– i una bancada discontínua de formigó, un model inspirat en la bona acceptació de la del nucli veí de Sant Antoni de Calonge, també entre patinadors i ciclistes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un informe de l’Airport Regions Council apunta que el Prat pot arribar als 100 milions de viatgers sense ampliar-lo

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda de tempestes i ruixats

Barcelona

El govern defensa l’acord del Prat com un punt d’inici

barcelona / madrid

Principi d’acord pel conveni de la neteja de Roses

ROSES

La segona àrea metropolitana es reivindica

barcelona

El ‘hub’ al Prat fa impossible la concòrdia al govern de Colau

Barcelona

Ampliació llesta el 2030

barcelona
LLUÍS MIJOLER
ALCALDE DEL PRAT DE LLOBREGAT

“Ens proposen una inversió que Europa no permetrà”

el prat de llobregat

Aparcament per a usuaris del CAP de Ripoll

Ripoll