Urbanisme

L'encaix territorial, clau en el POUM de Santa Eugènia

En l'acte de presentació de l'avanç del projecte, obert a la participació ciutadana, va quedar clar que el procés per descongestionar la carretera principal del municipi és un dels reptes importants

Santa Eugènia de Berga exposa des de dijous l'avanç del POUM a l'ajuntament, amb la intenció que els habitants del municipi puguin saber cap a on va la població en matèria d'urbanisme, i si ho creuen convenient fer-hi aportacions i correccions. El mateix dijous, l'encarregat de redactar l'avanç del POUM, l'arquitecte Ferran Navarro, va explicar els detalls d'aquest primer document: “Un POUM s'executa al llarg d'un període llarg. No tot el que hi ha planejat es fa de cop, sinó que es pensen les línies generals perquè el creixement del municipi es faci de manera ordenada”, va comentar Navarro.

Reduir el trànsit

La connexió de Santa Eugènia de Berga amb la resta de poblacions depèn exclusivament de la carretera B-520, que parteix el poble, i per on s'estima que passen uns 4.000 vehicles diaris. Precisament, la descongestió d'aquesta via serà una de les claus de l'urbanisme de la població en el futur. En aquest avanç del POUM es proposen dues alternatives per treure trànsit de l'interior del municipi, sobretot els camions que es dirigeixen cap a l'escorxador de Le Porc Gourmet. En la primera es preveu una variant que vorejaria el poble per la zona oest, mentre que la segona seria una ronda que passaria més a prop del nucli urbà. “Creiem que per treure el trànsit és millor la variant”, va explicar Navarro.

Més enllà de resoldre la qüestió de la B-520, en l'àmbit de les comunicacions el POUM que s'haurà d'aprovar en els pròxims mesos preveu poder millorar les connexions amb la C-17 i la C-25, i crear una anella verda per potenciar zones verdes com ara Sala-d'heures, Sant Marc i el Puigsacost.

Falta sòl industrial

En l'anàlisi prèvia, es va detectar que Santa Eugènia de Berga té suficient sòl residencial “però cal activar àrees estratègiques, com per exemple unir i cohesionar millor la zona de l'Arumí amb la del centre”, va puntualitzar Ferran Navarro. En aquest àmbit, es va explicar que cal preveure més sòl per a activitats econòmiques, un fet que va generar certs recels entre el públic, sobretot si aquest nou sòl industrial acaba comportant principalment ampliar l'escorxador de Le Porc Gourmet.

El procés de participació ciutadana està obert fins al 12 de maig i tota la documentació es pot consultar al web del poble.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona