Comunicació

Nou ordre i més aposta pels temes propis a El Punt Avui

En el diari de dimarts es concretaran els primers canvis d’una remodelació a fons dels productes en paper i, sobretot, del digital que s’anirà implantant progressivament en els propers mesos

En el diari de dimarts vinent, 28 de febrer, es concretaran els primers canvis d’una remodelació molt més àmplia que s’anirà implementant en els propers mesos i que englobarà tots els productes de l’editora, tant en paper com, sobretot, en el web, que serà objecte d’una profunda transformació.

Així, a partir de dimarts, els lectors de l’edició de Girona es trobaran les planes de la secció Comarques Gironines en la primera part del diari i, al mateix temps, l’edició que es distribueix a la resta de Catalunya recuperarà la secció de Ciutats, també a la primera part, amb informació específica de Barcelona i de la seva àrea metropolitana, i de les vegueries de la Catalunya Central, el Penedès, el Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre, Ponent i el Pirineu. Aquests primers canvis responen a una de les línies estratègiques que es va marcar la nova direcció fa poc més d’un any en el sentit d’anar recuperant, en la mesura que es pugui, la mirada de comarcalitat sobre el país, un dels principis fundacionals d’El Punt que les diverses crisis havien deixat en un segon pla.

La sèrie d’entrevistes a alcaldes i caps de l’oposició dels municipis de més de 10.000 habitants que apareixen diàriament en paper i en suport audiovisual en el web des del 15 d’agost de l’any passat ja van en la línia de posar l’ull en el món local, donant veu als representants electes de 159 municipis catalans, que representen el 85% de la població.

El canvi d’ordre en l’edició de Girona i la recuperació de la secció Ciutats en la que es distribueix a la resta del Principat són possibles gràcies a una modificació en el sistema de producció industrial que també permetrà fer una paginació regular de 40 pàgines diàries (32 més 8 de L’Esportiu) en les dues edicions.

Aprofundir en l’aposta pels continguts propis, més enllà de l’agenda informativa marcada per partits, institucions i gabinets de comunicació, és un altre dels objectius que es persegueixen tant amb els canvis que es començaran a veure demà passat com amb els que s’aniran incorporant durant les properes setmanes. Es potencia el reportatge, l’entrevista i la crònica com a gèneres periodístics d’autor amb espais clarament definits i marcats. També es treballa per donar, a mitjà termini, més pes als espais d’opinió, sempre partint del criteri que hi hagi paritat entre els articulistes, una condició que ja es compleix actualment.

Web i agenda pròpia

El propòsit d’oferir propostes de lectura pròpies no ha d’anar en detriment de cobrir les notícies d’actualitat. Al contrari. Els canvis van lligats al procés de fusió de les redaccions del diari en paper i del digital per optimitzar recursos i potenciar el web. Aquesta nova organització permetrà seguir l’actualitat al minut en el suport digital –amb més actualitzacions de les que es fan ara– i abastir el paper tant de la informació imprescindible del dia com de les propostes de creació pròpia. La reforma també suposa un pas més en la coordinació entre El Punt Avui, L’Esportiu, La República, L’Econòmic i Catalonia Today, productes editats per Hermes Comunicacions SA, tant pel que fa a les versions en paper com a les digitals.

Teletreball

La direcció fa una aposta renovada pel teletreball a l’hora d’afrontar la nova organització de la redacció i els canvis en el diari. Dels 156 treballadors de l’editora, 144 estan en règim de teletreball, una bona part dels quals des del gener del 2018, força abans que la pandèmia obligués a confinaments indesitjats. El teletreball es combina amb reunions periòdiques presencials a la nova seu del diari, al carrer Falgàs, 13, de Girona, on també hi ha el plató per a futures produccions audiovisuals.

LES XIFRES

13.420
exemplars diaris
és la difusió mitjana d’El Punt Avui durant el 2022, segons declaració a l’OJD.
66.000
lectors
és l’audiència mitjana diària d’El Punt Avui, segons la darrera onada de l’EGM.
8.631
subscriptors
fan que El Punt Avui sigui el segon diari de Catalunya amb més lectors subscrits.

Un any més, líders en català

El Punt Avui va ser el 2022, un any més, el diari líder de Catalunya entre els que s’editen exclusivament en català, amb una difusió mitjana de 13.420 exemplars diaris, novament per sobre de l’Ara, que va tancar l’any amb una difusió d’11.705 exemplars. Les dues dades són les que han declarat els editors a l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) en data 31 de desembre. Segons aquestes declaracions, el líder absolut dels que es distribueixen a Catalunya va tornar a ser La Vanguardia, amb 56.660 exemplars cada dia, molt per sobre del segon, El Periódico de Catalunya, amb 22.576 exemplars. La Vanguardia és també el rotatiu amb més subscriptors (39.756), per sobre d’El Punt Avui (8.631) i de l’Ara (7.642). De tota manera, tots els diaris, sense excepció, van perdre difusió respecte a l’any anterior.

Van ser especialment rellevants les davallades dels diaris editats a Madrid, el més difós dels quals és El País, amb una mitjana de 6.308 exemplars.

Pel que fa a l’audiència, El Punt Avui també és líder entre els editats només en català, amb 66.000 lectors diaris, segons la darrera onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM), feta pública al desembre. A la circumscripció de Girona, el lideratge és absolut, amb 32.000 lectors per a l’edició gironina, per sobre del Diari de Girona (28.000) i de La Vanguardia (25.000).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.