Comunicació

El zàping

L'èxit dels ‘tontacos'

‘Tonterías' també ha batut ‘ŠLQH' en la batalla al Facebook

Mai no he estat precisament fan de Florentino Fernández –considero que la seva època a 7 vidas, per exemple, va ser la pitjor–, però li reconec un gran mèrit amb el que ha aconseguit amb Tonterías las justas. Els tontacos –en expressió seva– s'han fet un lloc a la sobretaula espanyola a base d'humor, humor i més humor, i el més important: sense polèmiques. Han aconseguit batre el que semblava imbatible –parlem de la lliga Cuatro i La Sexta, no pas amb les grans–: Sé lo que hicistéis. A La Sexta, ja parlen obertament de reformulació del programa de Patricia Conde. És cert que la marxa d'Ángel Martín hi ha fet mal, que cinc anys suposen un desgast, però també que ningú no pot negar el pes que té l'èxit de Tonterías... en el descens de SLQH.

Un dels encerts de Tonterías las justas va ser que ells mateixos es van establir una segona batalla, paral·lela amb la televisiva, amb Sé lo que hicistéis al Facebook. Florentino Fernández i els seus es van proposar ser el programa de televisió amb més fans, fins llavors mèrit del seu competidor directe. La campanya intensa va donar el seu fruit i, des del gener, encapçalen el rànquing. Ara, a més, acaben de superar la quantitat simbòlica d'un milió de seguidors. Ja s'han proposat un altre objectiu: 1.111.111 fans. Per ara, celebren el milió amb un concursaco, actuacions especials i diverses parafernàlies pròpies del xou. En el fons, però, Facebook i internet són un món virtual i el real el marquen les audiències, també favorables, però no tant. Com ha dit Flo: “Som l'únic programa amb més fans que espectadors”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.