Economia

Un producte humil que vol sensibilitat

El xef Pep Nogué reivindica la incorporació de la poma de Girona en les receptes dels restaurants

“La poma és un producte humil del qual cal sentir-se orgullós i cal tractar-la amb la mateixa sensibilitat amb què tractem el caviar”, va expressar ahir el xef i divulgador gastronòmic Pep Nogué en l’acte de la collita de Poma de Girona. Nogué, que durant tretze anys va treballar al Celler de Can Roca i que actualment és el director de programa del Culinary Institut of Barcelona, va afegir-hi que la poma té molt de recorregut i que “no s’acaba després de collir-la”. “Hi ha mil maneres de cuinar-la”, va afirmar. En un diàleg amb Frigola, Nogué va destacar que un dels valors a destacar de la Poma de Girona és que es tracta d’un producte de proximitat que, segons la seva opinió, requereix de més promoció en els mercats. “La gent jove torna a tenir tirada a anar als mercats i cal aprofitar-ho(...) La independència també es comprar productes catalans i fer cuina catalana”, va dir. Pel que fa als restauradors, anima el sector a introduir-los en les receptes. “Si ens ho creiem, això no té aturador”, hi va afegir. El conegut xef va cloure la seva intervenció assegurant que si a partir d’avui tot els gironins mengen diàriament una poma a l’octubre s’hauran acabat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.