Política

política

Un any de marge per acordar el futur de l’aeroport del Prat

Els govern català i espanyol es donen aquest any de marge per intentar pactar el futur de l’aeroport del Prat. Ho han decidit avui en la primera reunió de la comissió que ha de desbloquejar la qüestió per mitjà de tres grups de treball que hauran d’abordar la governança, la infraestructura i les connexions ferroviària. En aquest sentit, el govern català vol participar en la gestió que avui fa l’organisme estatal Aena de manera exclusiva, explorar alternatives a l’allargament de la pista del mar que voldria Aena sacrificant part de la llacuna protegida de la Ricarda, i fer possibles les connexions ferroviàries d’alta velocitat del Prat amb Reus i Girona per tal que els aeroports d’aquestes dues ciutats siguin complementaris al de Barcelona.

Després de la trobada, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas, ha recordat que el pacte d’investidura d’ERC amb el PSOE estableix que s’acordarà “un nou model aeroportuari” que la part catalana vol que contempli la participació de la Generalitat en la presa de decisions: “El ministeri assumeix el pacte polític existent i és conscient que aquest tema s’ha d’abordar”.

Sanglas ha posat en dubte que el president Aragonès hagués promès fer possible “l’ampliació“ de l’aeroport al president de la patronal Foment, Josep Sánchez Llibre, tal com aquest havia afirmat al matí. El govern català i el pacte PSOE-ERC defensen una “modernització” de l’aeroport, que no necessàriament ha d’incloure l’allargament de la pista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.