Educació

El Ter orbita a l’escola L’Aixart de Cervià de Ter

L’artista Edgar Massegú participa en el projecte artístic del centre educatiu

El centenar d’alumnes de primària, de P3 a sisè, de l’escola L’Aixart de Cervià de Ter treballen els divendres a la tarda, per grups, en tallers artístics. Forma part d’un projecte educatiu amb l’art en el centre. La directora de L’Aixart, Helena Márquez, explica que s’aborden totes les disciplines: “Des de la pintura, l’escultura, l’arquitectura, fotografia i cinema…” Els mestres anualment elaboren una llista de quinze artistes, a escala internacional, de renom, tenint en compte les dones, i també de l’àmbit local, que treballin amb els alumnes. En representació del territori, aquest trimestre s’hi ha implicat l’escultor establert a Sarrià de Ter Edgar Massegú, que es va engrescar amb la proposta. Per culminar el projecte, divendres passat, amb la col·laboració dels alumnes, que hi van aportar diferents peces esfèriques, es va realitzar al pati de l’escola una creació artística conjunta titulada Òrbita. Es tracta d’una peça participativa amb tub hidràulic que simbolitza el Ter, segons va destacar l’artista, implicat en diferents projectes pedagògics com el de l’escola L’Aulet de Celrà.

L’Aixart de Cervià de Ter també treballa l’art amb un altre projecte anomenat El color de les paraules. “Es treballa l’ortografia d’una manera plàstica”, explica la directora. En aquest sentit, a través de l’art treballen les paraules que percentualment són les que s’escriuen amb més errors ortogràfics. “Cada alumne de 6 a 12 anys té una llibreta de les paraules on escriu els mots que tenen aquest percentatge d’errors ortogràfics. A banda, també les creem plàsticament.” Aquestes paraules, convertides en peces artístiques, es penjaran a l’escultura efímera d’Edgar Massegú.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.