Societat

LLAGOSTERA

L’aigua d’una bassa enfronta Rec Madral amb una veïna

L’empresa distribuïdora d’aigua Rec Madral acusa la propietària de la finca de Can Coll, al veïnat de Llobatera de Llagostera, d’haver gastat “il·legalment” 83.000 litres d’aigua cada dia per omplir la “gran bassa” de la finca veïna “denominada Can Boada”. Segons Rec Madral, aquesta captació fraudulenta d’aigua seria una de les causes per les quals els veïns de Font Bona i Selva Brava es van quedar sense servei “cinc dies” de final de juliol.

La propietària de Can Coll, Carolina Jorba, assegura que ni aquesta ni “cap altra bassa” són seves i que, com els veïns de les dues urbanitzacions, ella és una víctima més de Rec Madral: “Jo també he patit els talls en el subministrament d’aigua.” Jorba estudiarà amb els seus advocats la possibilitat d’emprendre accions legals per defensar-se d’aquestes acusacions.

Rec Madral ha explicat aquesta situació als seus abonats de Font Bona i Selva Brava en una carta en què afirma que durant “més d’un any” l’aigua es captava il·legalment amb un dispositiu automàtic que “cada nit” es connectava “durant cinc hores”. En una carta adreçada a l’Ajuntament de Llagostera a principis d’agost –amb la qual donava resposta a l’exigència del consistori de restablir el subministrament a Font Bona i Selva Brava–, els responsables de la companyia detallaven que la suposada captació il·legal d’aigua es produïa cada dia “de les onze a les dues” de la nit i de “sis a vuit” del matí. A més, la companyia assegurava que el dispositiu de captació d’aigua hauria estat muntat “presumptament” per un lampista de Llagostera.

Aquest consum, segons continua explicant la carta de Rec Madral, impedia que “la nostra aigua” arribés a Selva Brava i “per extensió” a Font Bona. La companyia també explica que el 2022 es va negar la connexió d’aigua a Can Boada perquè no estava en “disposició” de fer-ho. “Doncs feta la llei, feta la trampa, comparteixen una enorme bassa al mig del bosc”, conclou Rec Madral en referència a les dues finques. Segons la companyia, l’aigua de la bassa “és clorada i contraindicada” per a usos agrícoles i ramaders.

En la carta als abonats de les dues urbanitzacions, Rec Madral lamenta “els fets” que els van deixar sense servei i sosté que pot demostrar la captació fraudulenta d’aigua amb un “altre comptador dintre de l’accés” de la finca. A més, ofereix als abonats una reducció en el rebut de l’aigua del període juliol-agost que sigui proporcional als dies amb incidències.

Rec Madral no descarta recórrer a la “via judicial” per falta d’acord amb “la propietat”. En aquest sentit, Carolina Jorba admet que va tenir una reunió a principis de mes amb els responsables de la companyia durant la qual la van culpar d’aquesta captació. La propietària es va defensar dient que aquesta bassa no és seva, però les seves explicacions no van convèncer els responsables de Rec Madral. “Ni tan sols he estat mai en aquesta bassa”, explica a aquest diari. També denuncia que ha hagut de marxar de Can Coll, que utilitza com a segona residència, perquè Rec Madral li ha tallat l’aigua: “Em van dir que ja no en tindria més, tot i que legalment no sé si me la podien tallar.”

La propietària explica que va comprar Can Coll ja fa vint anys. Per poder connectar-se a la xarxa de Rec Madral, va haver de fer una canonada pròpia, i pagada amb els seus diners, entre casa seva i la canonada de Rec Madral. “Aquesta canonada s’acaba a casa meva, no va més enllà”, explica. Diu que ara demanarà el permís per poder fer un dipòsit d’aigua a la seva finca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.