Infraestructures i serveis

Primera protesta de Dignitat a les Vies reclamant un servei ferroviari “decent” a Renfe i Adif

El col·lectiu de nova creació Dignitat a les Vies, que es va gestar oficialment en una reunió virtual el passat 24 de març, ha aplegat més d’un centenar de persones a l’estació de tren de Tarragona per reclamar millores en el servei de mitja distància de Renfe i Adif a en la connexió amb Barcelona de les línies R14, R15, R16, R17 i l’R2 Sud, farts de retards i interrupcions del servei, la manca de capacitat de combois amb vagons plens en determinades franges horàries, la falta d’informació i de puntualitat del servei, que consideren que és un problema endèmic.

El col·lectiu, que també aplega usuaris de les Terres de l'Ebre i el Garraf, ha fet una crida a través de les xarxes per participar en aquest primer acte de protesta i tenen previst organitzar-ne més en les properes setmanes. Una de les portaveus, Anna Gómez, com recull l’ACN, ha alertat de les complicacions que poden comportar les obres del corredor del Mediterrani a partir de setembre i ha reclamat “solucions” per no “sentir que són ciutadans de segona per no viure a la capital”. La concentració ha tallat el trànsit de forma puntual i s'ha llegit un manifest   on s'han enumerat les reclamacions de l'entitat i les queixes reiterades dels viatgers. A la "normalització dels retards" dels trens s'han sumat les condicions amb què viatgen fins a Barcelona, sovint en trens amb aforaments "sobrepassats" i sense el manteniment "apropiat", així com la manca d'informació quan hi ha incidències. Així ho ha assenyalat la Sonia Carvajo, qui habitualment fa el trajecte entre Vilanova i Barcelona, qui ha assegurat que l'actual servei ferroviari no només li condiciona la vida laboral, sinó també la personal. "Sempre he d'anar corrents arreu, la meva paraula és 'córrer'. Corro per sortir de treballar, corro per agafar un tren i quan arribo, el tren ha desaparegut de la pantalla i no hi ha cap explicació", ha lamentat. En aquest context, la plataforma ha exigit una millora del servei ferroviari, especialment pel que fa al compliment dels horaris i l'augment de les freqüències dels trens en hores punta.  

La iniciativa va sorgir de 24 persones que han anat compartint informació a través de les aplicacions de missatgeria en temps real sobre le incidències que es troben cada dia i que tenen una repercussió directa en la seva vida laboral i personal. En el poc temps de vida de l’entitat ja s’han reunit amb diversos representants de les formacions polítiques com ara Junts per Catalunya i En Comú Podem, i continuaran estenen les seves reivindicacions amb trobades amb altres partits. A la concentració n'hi han participat alguns, i també d'ERC.

La d'avui ha estat la primera de les accions convocades per la plataforma, que avisa que no serà l'última. "Seguirem protestant, fent sentir la veu de tanta gent que anem cada dia de forma inhumana als trens. Protestarem fins que algú ens doni les condicions dignes, no protestem per demanar un bar al tren, estem demanant dignitat", ha refermat Gómez, assegurant que el servei ha empitjorat en els darrers vint anys, un fet que dificulta que la ciutadania pugui optar a treballar a la capital catalana en torns de tarda amb les freqüències ferroviàries actuals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia