Societat

El primer TGV arriba abans d'hora a Madrid, mentre Rodalies pateix nous retards

Infraestructures

El primer TGV amb passatgers que uneix Barcelona amb Madrid, un Siemens S-103 amb capacitat per a 397 persones, ha arrencat aquest dimecres sense incidències i amb puntualitat, quan passava un minut de les sis del matí, tal com estava previst. Des de Barcelona han sortit 250 passatgers, bàsicament empresaris i alts directius, que han arribat a la capital de l'Estat amb 8 minuts d'avançament sobre l'hora prevista. L'horari oficial d'arribada era les 08.43 hores i ho ha fet a les 08.35 hores.
Mentrestant, segueixen els problemes a Rodalies. Els usuaris pateixen avui uns 30 minuts de retard. Un tren avariat a l'entrada de l'estació de Sant Andreu Comtal (Barcelona) de la Línia 2 de Rodalies causa des de primera hora d'avui retards d'una mitja hora.

Fonts de Renfe han informat que el tren avariat ja ha estat retirat, i s'espera que la normalitat en la freqüència dels trens es recuperi en les pròximes hores, tot i que mentre ho solucionen tota la línia C-2 (Sant Celoni-Vilanova-Sant Vicenç) està afectada per retards d'entre 25 i 30 minuts.

D'altra banda, aquest matí també s'han produït retards d'uns quinze minuts en dos trens de Rodalies de les línies 1 i 3, que han iniciat el seu recorregut a les 05.30 hores d'avui després que finalitzessin una mica més tard del previst les obres de millora que es realitzen a l'estació de Barcelona Sants.

Velocitats
El TGV recorre els 621 quilòmetres que separen Barcelona de Madrid en dues hores i 38 minuts, ja que la infraestructura permet viatjar a 300 quilòmetres per hora en el 90% del trajecte. El TGV uneix les dues ciutats després de gairebé 12 anys d'obres, ja que va ser el 20 de gener de 1996 quan es va col·locar la primera pedra en el tram Saragossa-Lleida.

El temps del trajecte es podria reduir, perquè els maquinistes estan autoritzats a millorar-lo i no seria cap sorpresa per als tècnics de Renfe i Adif arribar a Atocha cinc o deu minuts abans de l'hora prevista. Ja va passar amb els 101,5 quilòmetres del trajecte entre Sants i l'estació del Camp de Tarragona que es va fer dilluns i va tardar 34 minuts per anar cap al sud, i 31 per anar a Barcelona. Si es compleixen les previsions, Renfe unirà amb el TGV les dues ciutats en un temps que suposarà reduir en una hora i 17 minuts el que cal invertir amb els trens Alvia que circulen fins a Tarragona.

La posada en marxa d'aquest esperat servei ferroviari no ha comptat amb una inauguració oficial, després que els problemes sorgits l'any passat en les obres del TGV a l'entrada de Barcelona obliguessin a endarrerir la data d'inauguració anunciada pel president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, per al passat 21 de desembre. No obstant això, un bon nombre de directius de Renfe han viatjat en aquest primer tren que ha sortit a primera hora del matí de l'estació de Sants.

Per la seva banda, el TGV que inaugura el servei des de Madrid, un S-130 de Siemens, transporta uns 148 viatgers, dels quals uns 50 són periodistes acreditats per cobrir l'arrencada del servei.

Sense màquina tractora
Un dels avantatges dels Siemens respecte als altres trens d'alta velocitat de Renfe (Alstom i Talgo-Bombardier) és que no té una màquina tractora, sinó que els motors van sota els vagons i permeten guanyar espai per als passatgers. Això permet, per exemple, un vagó cafeteria molt ampli, on se serviran cafès, refrescos, entrepans i pastisseria per als passatgers de classe turista.

De les 397 places que ofereix cadascun dels 17 trens diaris per sentit de la línia Barcelona-Madrid, un terç estan reservades a les classes Club i Preferent, i la resta a classe turista. Pel que fa al preu, depèn de les diferents tarifes i descomptes i si el tren és directe o no.

Renfe tornarà l'import íntegre dels bitllets del TGV Madrid-Barcelona si els trens arriben al seu destí amb una demora superior als 30 minuts, segons va informar dilluns el director general d'AVE-Llarga Distància, Abelardo Carrillo.

Pont aeri
Els avions del Pont Aeri d'Iberia entre Madrid i Barcelona han transportat, el dia que ha entrat en funcionament l'AVE, un total de 2.829 passatgers fins a la una del migdia, una xifra gairebé exacta a la registrada el dimecres 6 de febrer, han informat a Europa Press fonts de l'aerolínia. La companyia compara les dades d'avui amb amb les del primer dimecres del mes perquè dimecres passat 13 de febrer ha coincidit amb la celebració a Barcelona de la fira Mobile World Congress, de manera que el nombre de passatgers no va ser el d'un dimecres habitual.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Gastronomia catalana, la que ho aprofita tot

Barcelona
Joan (Nani) Mora
Cap de l’oposició d’ERC a Sant Andreu de Llavaneres

“Veiem com tot el que tenia la marca d’ERC s’està aturant”

Sant Andreu de Llavaneres
ADMINISTRACIONS

El Maresme se sent exclòs del pla de barris

MATARÓ
ciència

Asfalt autoregeneratiu i altres avenços tecnològics per a més seguretat a les vies

Tarragona
gastronomia

Cinc restaurants, un menjador escolar i dues escoles de cuina, a l’Slow Food

sant sadurní d’anoia

Un pèsol per col·locar

sant andreu de llavaneres
Societat

Es presentarà una moció al ple per parlar de l’alberg de Badalona

Badalona
ADMINISTRACIONS

L’Ajuntament de Lleida serà part en la causa dels robatoris a l’Horta

LLEIDA
societat

Els càmpings de la Costa Brava, principal allotjament turístic català

roses