Administracions

PEP COMA

ALCALDE DE MOLLÓ

“El veïnatge és el nostre voluntariat”

L’alcalde destaca la implicació dels veïns en la cura de les persones grans que viuen soles

Afirma que la població de segona residència al poble són jubilats i que aquests s’han confinat al poble

Un municipi amb nuclis.
El terme municipal de Molló és molt extens i té diversos nuclis, veïnats i cases aïllades. Per això, insisteix en la importància que tenen les relacions de veïnatge durant aquest temps de confinament pel coronavirus. En cas contrari, el context rural en què viuen algunes persones grans soles podia haver estat dur.

L’alcalde afirma que, superat el primer cap de setmana de confinament, els veïns de segona residència no han comportat cap problema. Segons ell, la majoria són jubilats i s’han quedat al poble. Remarca que les relacions de veïnatge són clau per a l’atenció als més necessitats.

Com els ha afectat el tema de les segones residències?
És cert que a Molló tenim molta segona residència. Tenim moltes famílies jubilades de segona residència que ja es trobaven a Molló quan es va dictar l’estat d’alarma. Vam recomanar a tothom que es trobés al municipi en aquell moment que s’hi quedés fins que tot això s’acabés. El principal problema era si la gent anava i venia, pel risc de contagi que això pot provocar. La gran majoria, doncs, s’han quedat aquestes setmanes, i no hi ha hagut cap problema. També és cert que el primer cap de setmana vam tenir algunes persones que van pujar al municipi i van tornar a marxar, però no s’ha repetit gaire aquesta situació.
Han hagut d’avisar molta gent?
Hem hagut de fer advertiments a diverses persones, la majoria del municipi, o a alguns treballadors autònoms que incomplien les mesures de l’estat d’alarma. Són, però, una minoria.
Com afecta la Covid-19 el dia a dia del poble?
Doncs com a tot arreu. La gent està confinada i només surt per comprar. Sí que hi ha més moviment pel que fa als pagesos, que estan en una època amb molta feina a les explotacions ramaderes.
Quines necessitats hi ha?
No s’han detectat necessitats majors que les habituals. A algunes persones grans que viuen soles se’ls ha portat la compra d’aliments o medicaments a casa. Tenim sort que tenim botigues d’alimentació i queviures a Molló i Espinavell, i també farmaciola, per la qual cosa l’abastament ha quedat resolt. La gent té cobertes les necessitats bàsiques en el mateix municipi, i això fa que no ens hàgim de desplaçar enlloc, i evita riscos.
Hi ha voluntariat?
Hi ha voluntariat per part de Creu Roja i també d’un grup de persones anònimes que ens han ajudat a cosir mascaretes que després hem repartit entre els habitants. També tenim la sort que el major voluntariat han estat les relacions de veïnatge. Hi ha persones grans que viuen soles i els veïns s’han ocupat que no els faltés res.
Com atenen les persones més vulnerables?
En aquests cas, el Consorci de Benestar Social del Ripollès ha fet un seguiment i no ha detectat cap incidència greu.
Com s’organitza l’Ajuntament?
Des de l’aprovació de l’estat d’alarma, tot el personal administratiu fa teletreball. En aquest sentit, treballem amb normalitat i tramitem llicències d’obres que estaven demanades, paguem factures amb normalitat... Hem intentat mantenir el ritme habitual perquè l’administració municipal no fes una parada. La brigada municipal també ha anat treballant per garantir el bon funcionament dels serveis essencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.