Infraestructures

infraestructures

Ripoll i Puigcerdà, les viles més ben senyalitzades del Pirineu català

Un estudi del RACC determina que també ho està l'accés a la muntanya gironina per la C-17

Suspèn, en canvi, la senyalització cap a Vall de Núria

Ripoll i Puigcerdà són les capitals de comarca del Pirineu més ben senyalitzades i l'accés a la zona per la carretera C-17, també. El complex lúdic, excursionista i espiritual de Vall de Núria (Queralbs), però, i els hospitals comarcals del Ripollès (a Campdevànol) i de la Cerdanya (a Puigcerdà) suspenen en aquest sentit, segons un estudi del RACC sobre mobilitat a l'àrea pirinenca.

Així, Ripoll és qui rep la puntuació més alta i només està superada per Vielha. Té una nota del 78% amb un 71% en continuïtat de la senyalització, un 82% de comprensió de la mateixa, un 92% en visibilitat i un 75% en manteniment. Els valors de Puigcerdà en aquest mateix ordre són del 67%, el 83%, el 75% i el 50%. Quant a la C-17, que entre Vic i Ripoll és autovia, les notes són del 67%, el 83%, el 75% i el 50%, respectivament. En aquests tres casos, també tenen una valoració de 4 estrelles RACC del màxim de 5 que atorga l'entitat.

L'estació d'esquí Vallter 2000, a Setcases, és la que té la puntuació més alta de totes les del Pirineu, tot i que només se li atorguen 3 estrelles i un 66,7% de puntuació. I és que l'estudi del RACC suspèn la senyalització de les estacions d'esquí i dels centres hospitalaris de referència. En el primer cas, Vall de Núria només obté un 50% i rep dues estrelles de valoració i la Molina i Masella, un 56,1% i un 53,6%, amb tres estrelles. En el segon cas, els hospitals del Ripollès i de la Cerdanya només obtenen dues estrelles, amb el 29% i el 30% de puntuació, respectivament, amb una mala comprensió dels senyals. A banda d'això, del primer hospital, el poc manteniment de la senyalització és l'aspecte més negatiu i del segon, la poca visibilitat.

L'estudi del RACC estableix que, en general, la senyalització del Pirineu català és acceptable, amb un global de tres estrelles i 60 punts sobre 100. És un aspecte, però, que té un marge ampli de millora, sobretot en la continuïtat quant a les estacions d'esquí i hospitals i a la uniformitat. En aquest últim aspecte, remarca que es nota la diferent titularitat de les vies.

L'estudi analitza 23 destinacions del Pirineu i 81 itineraris diferents. Ho fa en els àmbits deles vies d'alta capacitat que són porta d'entrada i sortida, les capitals de comarca, els elements d'interès turístic com les estacions d'esquí i els espais protegits i els centres hospitalaris de referència.

LA XIFRA

78
punts
sobre un total de 100 és la puntuació que situa Ripoll com un dels municipis pirinencs més ben senyalitzats.

LA XIFRA

3
estrelles
del RACC és la puntuació que dóna l'estudi de l'entitat a Vallter 2000, la més ben senyalitzada.

Carreteres amb diversos graus de risc

Un altre estudi del RACC remarca que a les comarques gironines les carreteres amb més risc de patir-hi accidents són alguns trams de l'N-II i quasi tot l'eix Pirinenc, excepte el tram de l'autovia A-26 entre Besalú i Olot. Per a l'N-II, qualifica el risc de mitjà-baix. En canvi, per a l'eix Pirinenc, eleva aquest risc a mitjà en punts concrets. Es tracta d'un tram que enllaça la Cerdanya gironina amb la lleidatana i un altre petit tram a l'enllaç amb la carretera N-145. A la resta del país, tenen risc en quasi tot el traçat la carretera N-420, a la demarcació de Tarragona, i l'N-240, a les demarcacions de Lleida i Tarragona. En tots els casos, es combinen el risc mitjà-baix i el risc mitjà. A la primera d'aquestes dues carreteres, no obstant, hi ha un petit tram amb risc mitjà-alt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.