Economia

El gran aparador del motor

Saló de l'Automòbil de Frankfurt

La Fira de Frankfurt atrau centenars de milers de persones a la capital bancària europea cada dos anys d'ençà que la fira s'hi va traslladar des de Berlín l'any 1951. Famílies senceres -procedents principalment de tot Alemanya- s'acosten a la fira automobilística més gran del món per curiositat o per pragmatisme. No en va, la indústria alemanya de l'automòbil té dipositada l'esperança en una nova embranzida del volum de vendes després del certamen, ja que hi té lloc una reunió de referència d'on surten les pautes que determinaran el sector de l'automòbil a curt i mitjà termini.

En aquesta edició l'organització espera batre un nou rècord i superar de llarg els 940.000 visitants que es van registrar l'any 2005. Tot i que la 62a edició es va inaugurar dijous amb la visita oficial de la cancellera alemanya, Angela Merkel, i més de 10.000 periodistes acreditats, fins dissabte no es van obrir les portes al gran públic. Frankfurt és la mostra de la voluptuositat: 935 fabricants procedents de 39 països i 1.081 expositors repartits en una superfície de 220.000 metres quadrats durant deu dies de fira donen per a molt.

Les possibilitats que la fira ofereix al gran públic van des de l'estricta informació tècnica i comercial fins a l'entreteniment interactiu. Per exemple, des de Skoda, l'exitosa filial txeca de Volkswagen, s'han inventat el Park & Drive, un original concurs d'aparcament en què guanya qui demostra les millors qualitats aparcant en marxa enrere. El premi és tenir un Skoda gratuïtament a disposició durant un any. Encara en el terreny de l'originalitat, trobem l'Eco-Training, una autoescola en què els visitants de la fira aprenen a millorar els seus hàbits de conducció amb la finalitat de rendibilitzar al màxim el consum de gasolina.

Els models més vistos
Aquest any les hostesses que més estona han hagut de somriure als flaixos dels fotògrafs han estat les que posaven al costat del nou i renovat Audi A4, el Mazda 6 (amb sis cilindres), el Peugeot 308 (amb motor híbrid biodièsel), el brutal C 63 AMG de Mercedes (amb els seus ecològics 500 cavalls de potència) i, esclar, l'estrella local: el Porsche 911 GT2, que amb 530 cavalls ja fa ombra al nou Cayenne GTS. No obstant, la polèmica ha arribat al saló amb el totterreny xinès CEO a causa de l'enorme semblança amb l'X5 de BMW. El fabricant bavarès va acusar els xinesos d'haver-los copiat, cosa que va reobrir la discussió sobre els plagis tecnològics que presumptament fa la indústria xinesa. El CEO és 26.000 euros més barat que el BMW X5.

La cita del 2007 no és cap excepció i l'espectacularitat torna a ser el principal imant de la fira, però els detalls que tenen a veure amb el rendiment dels vehicles, el consum dels motors i el respecte pel medi ambient han guanyat més importància que mai. Els grans beneficiats de la batalla de les marques per guanyar-se la imatge de sensibles amb el medi ambient són els fabricants de components o recanvis. El fabricant de filtres més gran del món, Mann+Hummel, és un clar exemple d'empresa imprescindible per a molts fabricants. Noves tecnologies com ara la mescla d'energies biològiques i l'aplicació de sistemes d'injecció altament sofisticats fan que la demanda dels components es dispari.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.