Societat

Adif inicia les proves de la infraestructura del TGV a l'estació de Barcelona Sants

Si finalitzen satisfactòriament, començaran unes altres proves amb els trens comercials sobre les vies

Adif ha començat aquest dilluns el període de proves a l'estació de Barcelona-Sants per comprovar i analitzar les característiques tècniques de la nova infraestructura, en concret la via, els sistemes d'electrificació i les instal·lacions de seguretat i comunicacions.

Les proves les fan amb el tren Talgo BT, propietat d'Adif, que disposa de sistemes de control especialitzats per a aquest fi. Un cop finalitzin les obres entre l'Hospitalet de Llobregat i Sants, que actualment estan en l'última fase d'execució, s'iniciaran els recorreguts de comprovació d'aquest tram.

Un cop s'hagin fet les primeres proves, el tren laboratori d'Adif, anomenat Sèneca, durà a terme una segona tongada de proves d'homologació i control de sistemes de senyalització, comunicacions i qualitat del GSM-R, i altres tipus de proves a la via i la catenària relacionades amb el consum energètic, la pressió o la velocitat. Quan aquestes finalitzin satisfactòriament començaran unes altres proves amb els trens comercials, que faran recorreguts sobre les vies.

El tren que fa les proves funciona per autopropulsió i té el rodolament desplaçable, amb la qual cosa pot circular tant per les vies d'ample ibèric, de 1.688 mm, com les d'ample internacional, de 1.435 mm. La màquina incorpora sistemes informàtics, dispositius de control i sensors que, durant la primera fase del període de proves, realitzen totes les comprovacions tècniques de la plataforma i de les propietats de la via, com l'alineació, l'anivellament i el perfilat.

Des del mes de maig de l'any passat fins a l'actualitat ja s'han fet més de 36.500 quilòmetres de proves entre el Camp de Tarragona i Can Tunis, durant els quals es van assolir els 330 quilòmetres per hora.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.