Societat

El primer TGV en proves arriba a Sants el dia que una altra avaria ha deixat penjats centenars de passatgers

Infraestructures

El primer TGV comercial ja ha arribat a l'estació de Sants. És un Siemens S-103, que ha trepitjat les vies de l'estació de Barcelona poc abans de dos quarts d'una del migdia per iniciar les proves definitives sense passatgers a la línia d'alta velocitat, abans que s'inauguri l'últim tram de Madrid-Barcelona.

Tanmateix, la vicepresidenta del govern espanyol ha assegurat aquest divendres que encara no hi ha data per a l'entrada en servei de la línia de TGV fins a Sants. "El més important és la seguretat. Quan ho tinguem clar, la ministra de Foment anunciarà la data", ha al·legat. De moment, però, Renfe no ven bitllets de cap tipus per anar a Madrid per dates que vagin més enllà del 20 de febrer, ja que és possible que el dia 21 ja s'hi pugui anar amb TGV.

L'arribada del primer comboi comercial per fer proves es produeix el mateix dia que durant unes tres hores i mitja els trens que circulaven per la línia ferroviària entre Figueres i Barcelona patissin retards de més d'una hora a causa d'una avaria d'un comboi a Camallera cap a tres quarts de vuit del matí.
Però no només això, sinó que davant la indignació dels usuaris pels reiterats problemes en el servei, els responsables de l'estació de Girona han demanat la presència dels Mossos d'Esquadra, que han identificat un jove que protestava per les incidències.

Mentrestant, des d'ahir a la nit que s'efectuen proves per fer arribar, finalment i després d'anys de retards i entrebancs, l'alta velocitat a la principal estació de Barcelona. Adif ja ha posat en circulació un tren laboratori en el tram entre l'estació de Sants, a Barcelona, i l'Hospitalet de Llobregat.

Les proves, que s'han fet en horari nocturn per no interferir en el servei de Rodalies, han de servir per avaluar el comportament de la via, la catenària i els sistemes de comunicació, que ja s'han instal·lat en aquest tram.

Viatge electoral
Tot i que l'arribada sembla ara més o menys imminent, des del govern central segueixen sense voler donar cap data concreta sobre l'inici del servei d'alta velocitat. De fet, el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va assegurar dimecres passat que "no inaugurarà el TGV" abans de la cita a les urnes del 9 de març, però "sí que el pensa utilitzar" per desplaçar-se a Barcelona.

Així doncs, Zapatero, que al mes de gener ja va anunciar que no hi haurà inauguració oficial de la línia, apunta d'aquesta manera la possibilitat d'assistir a algun acte electoral a Catalunya a bord d'un dels trens.

Paral·lelament, al Parlament s'ha posat en dubte el traçat per sota de la Sagrada Família. La moció de Convergència i Unió que demana que el TGV no passi pel centre de Barcelona ha tirat endavant amb els vots d'Esquerra i el PP, tot i que el govern ja ha advertit que no en farà cas.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Gael Rodríguez
Alcalde de Portbou per Sumem x Portbou (PSC)

“Podem dir que finalment Portbou té projecte”

Portbou

La regla, el tabú menstrual

Barcelona
educació

Torna la lluita al carrer i a l’aula

Barcelona
La crònica

Mutilats inesquinçables

MEDI AMBIENT

El Maresme farà el projecte per reomplir l’aqüífer de la Tordera

Mataró
SALUT

El programa per a la prevenció i l’abordatge de l’obesitat infantil es posa en marxa a 35 municipis

BARCELONA

La malaltia que callen

Barcelona
SOCIETAT

En Joan, en Musa i les cosidores, un exemple de la diversitat de Salt

salt

L’AMB impulsa un servei metropolità de moto elèctrica compartida

Barcelona